Alexandru Simedru, Designer: "Interesul oamenilor pentru fashion traversează o creştere din ce în ce mai mare"

A consemnat Teona Tomoiagă
Ziarul BURSA #Lifestyle / 22 martie 2019

"Interesul oamenilor pentru fashion traversează o creştere din ce în ce mai mare"

Alexandru Simedru, absolvent al Universităţii Naţionale de Artă Bucureşti, specializarea design vestimentar, este unul dintre designerii emergenţi ai ţării noastre, care propune o viziune nouă, actuală, deloc mimetică asupra societăţii contemporane.

Premiat în cadrul ELLE Style Awards 2017 şi de revista Beau Monde, cu titlul de "Best Young Designer", Simedru îmbracă şi stilizează persoane publice ca Inna, Antonia, Ruby, Ami, Lidia Buble, Nicole Chery sau Irina Rimes.

Creaţiile sale sunt un cult al trăirilor personale, care transmit mesaje puternice, de impact, despre societatea contemporană şi exprimarea liberă, lipsită de prejudecăţi a talentului artistic.

Alexandru Simedru se consideră un designer original, liber, care rămâne fidel gloriei imaginaţiei şi nu memoriei sau oportunismului. În modă, acesta îmbină dualitatea domeniului, atât partea tehnică, cât şi cea artistică, răspunzând concomitent ambelor instanţe.

Îi place să îşi găsească inspiraţia în mulţime, pe stradă, să descopere stări, detalii despre oameni pe care să le transpună, ulterior, în haine, prezenţa sa citadină nelimitându-se la un simplu pieton care se deplasează absent.

Consideră că, în industria modei, ca în orice alt domeniu, este nevoie de timp fie să afli, fie să crezi, fie să te identifici cu aceasta, să ţi-o însuţeşti, mai ales că, de multe ori, clientul va admira produsul final, neştiind câte ore de studiu stau în spatele unei haine memorabile.

Abilităţile sale stilistice s-au concretizat, până în prezent, în patru colecţii, procese de creaţie prin care desinger-ul consideră că a ieşit din sala de aşteptare a propriei vieţi: "SORRY MOM", "ERROR", "PEOPLE", "PRODIGAL SON". De asemenea, Simedru ne-a confirmat că lucrează la cea de-a patra colecţie a sa, "AUTOPORTRET", care va fi lansată în mai.

Alexandru Simedru ne-a acordat o doză din moda contemporană, într-un interviu în cadrul căruia ne-a vorbit despre parcursul său în această industrie, investiţii, tendinţe, colecţii şi fashion în general.

Reporter: Când a devenit "Alexandru Simedru" un brand şi care este, mai exact, povestea din spatele imaginii tale?

Alexandru Simedru: Brand-ul a început să se contureze acum trei ani, după ce am terminat studiile. Povestea din spatele lui are la bază trăirile şi viziunea mea asupra societăţii contemporane, având în spate un manifest cultural-artistic ce propune o revoluţie a gândirii, o nouă viziune asupra societăţii, dar şi redefinirea comportamentelor umane prin intermediul hainelor.

Reporter: În ce fel se reflectă societatea contemporană în colecţiile tale?

Alexandru Simedru: Fiecare colecţie are povestea sa şi este inspirată de anumite momente particulare din viaţa mea cotidiană. Cu toate acestea, există o legătură, o succesiune logică între ele, cel puţin pentru mine.

Reporter: Ştim că lucrezi la o nouă colecţie. Ce le propui clienţilor tăi prin intermediul acesteia?

Alexandru Simedru Viitoarea mea colecţie vine cu o altă viziune, cu o inspiraţie baroc. Este cu adevărat inedită pentru că reprezintă un autoportret. Fiind încă în perioada de producţie, aceasta va vorbi de la sine la momentul apariţiei.

Reporter: Cum descrii profilul clienţilor tăi şi care este, în prezent, publicul tău ţintă?

Alexandru Simedru: Îmi plac oamenii asumaţi şi plini de viaţă, din orice domeniu. Profilul clientului meu este cu atât mai special cu cât acesta îmi completează viziunea prin atitudinea şi styling-ul personal.

Reporter: Care este investiţia necesară pentru lansarea unei noi colecţii pe piaţă?

Alexandru Simedru: Cred că cea mai costisitoare parte a procesului de lansare este dobândirea acelui "know-how", fie prin studii, fie prin practică. Suma va depinde de particularităţile pe care le deţine brand-ul în sine însă, ca în orice alt domeniu, investiţiile se fac treptat. Poţi începe o afacere cu cel puţin 3.000-4.000 de euro.

Reporter: Ce îţi place şi ce nu îţi place la identitatea brand-ului pe care îţ deţii?

Alexandru Simedru: Conturarea unui brand pleacă de la o bază, însă ajunge să se unformizeze pas cu pas. În momentul de faţă, identitatea brand-ului meu se mulează pe propria persoană, pe viziunea mea, însă, cu siguranţă voi evolua şi voi atinge noi valenţe.

Reporter: Cât de dificil este să lucrezi cu persoane publice? Au existat momente neplăcute cu una dintre ele?

Alexandru Simedru: Ca în orice alt domeniu, există şi momente dificile, însă nu cauzate de faptul că persoana este sau nu publică. Mă întâlnesc zilnic cu diverse tipuri de personalităţi pe care trebuie să le înţeleg ca artist, pentru ca mai apoi, să pot lucra cu ele.

Reporter: Între ce valori financiare se încadrează creaţiile tale?

Alexandru Simedru: Pentru mine, o haina este valoroasă în momentul în care satisface nevoia clientului, atunci când acesta este entuziasmat. Din punct de vedere financiar, îmi doresc să fiu un designer accesibil, pentru cât mai multe tiplogii de clienţi, însă preţurile creaţiilor mele încep de la 100 de euro.

Reporter: Care crezi că este cea mai greşită părere pe care oamenii o au despre modă?

Alexandru Simedru: Că aceasta este rigidă şi că impune reguli stricte.

Reporter: Care sunt tendinţele actuale din fashion?

Alexandru Simedru: Tendinţele actuale din modă sunt reprezentate de streetwear. Fashion-ul urban determină ceea ce se întâmplă pe podiumuri. Ca direcţie, influenţele anilor "60-'70 îşi vor face simţită prezenţa în această industrie.

Reporter: Cum a evoluat industria modei în ultimii ani? Dar interesul oamenilor pentru fashion?

Alexandru Simedru: Moda a suferit schimbări drastice în ultimii ani, deoarece societatea noastră are nevoie de real, de ceva care să se apropie cât mai mult de streetwear, de haine confortabile devenind un must have. Cât despre interesul oamenilor pentru acest domeniu, acesta traversează o creştere din ce în ce mai mare, mai rapidă. Oamenii fsunt mult mai preocupaţi, mai atenţi la ce se prezintă şi cum se prezintă în societate, din punctul de vedere al hainelor.

Reporter: Cum sunt primiţi pe piaţă tinerii designeri?

Alexandru Simedru: Nu este deloc uşor să pătrunzi în această lume, însă, ca tânăr designer, dacă aduci o nouă perspectivă şi un plus de originalitate, va avea cu siguranţă ceva de spus, ceva ce se va concretiza cu un viitor în acest sens. Este un domeniu extrem de dinamic, care te provoacă în mod constant, din punctul acesta de vedere trebuie să te adaptezi, să munceşti şi să rămâi relevant, indiferent de direcţia în care merge moda.

Reporter: Consideri că este mai important să fim în tendinţe sau să purtăm hainele în care ne simţim cel mai confortabil?

Alexandru Simedru: Cel mai important este să te simţi bine, să te reprezinte ceea ce porţi, încât hainele se vor îmbina cu atitudinea ta, pentru că altfel, dacă va fi ceva forţat, se va vedea cu ochiul liber. Eu, totuşi, ca persoană care lucrează în modă, nu pot să nu iau în calcul, într-un mod extrem de serios, tendinţele.

Reporter: Mulţumesc!

Comanda carte
veolia.ro
Apanova
digi.ro
aages.ro
danescu.ro
librarie.net
Mozart
Schlumberger
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

15 Noi. 2024
Euro (EUR)Euro4.9765
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.7057
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.3012
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.9660
Gram de aur (XAU)Gram de aur388.7340

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Mirosul Crăciunului
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
petreceriperfecte.ro
targuldeturism.ro
gustulitaliei.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb