Allianz-Ţiriac Asigurări a înregistrat un profit brut de 9,9 milioane lei, în nouă luni din 2012, la venituri totale de 672,6 milioane lei, din activitatea de asigurări generale şi de viaţă, unde subscrierile au crescut cu un milion de lei, comparativ cu aceeaşi perioadă din 2011, au anunţat, marţi, reprezentanţi ai asiguratorului.
În primele nouă luni ale anului 2012, Allianz-Ţiriac Asigurări a înregistrat venituri totale din activitatea de asigurări generale şi de viaţă de 672,6 milioane de lei, cu un milion de lei mai mult comparativ cu subscrierile realizate în aceeaşi perioadă din anul anterior. Profitul operaţional, calculat în conformitate cu Standardele Internaţionale de Contabilitate (IFRS), s-a situat la 9,9 milioane de lei, evidenţiind o creştere de 4 milioane de lei, faţă de rezultatul operaţional (5,9 milioane lei) obţinut în perioada ianuarie-septembrie 2011.
"Rezultatele înregistrate în trimestrul al treilea reflectă abordarea conservatoare, prudentă pe care Allianz-Ţiriac continuă să mizeze. Reuşim astfel să ne menţinem într-o poziţie competitivă, în măsură să confere stabilitate afacerilor pe care le derulăm. Ne bucurăm să constatăm că, pentru un număr tot mai mare dintre clienţii şi partenerii noştri, siguranţa şi calitatea serviciilor devin un factor determinant în alegerea furnizorului de produse de protecţie şi planificare financiară", a precizat Remi Vrignaud, CEO Allianz-Ţiriac Asigurări.
Veniturile de retail au înregis-trat o creştere de circa 14 procente, dinamica fiind susţinută atât de atragerea de noi clienţi persoa-ne fizice, cât şi de creşterea numărului de persoane care deţin două sau mai multe poliţe de asigurare emise de Allianz-Ţiriac. De cealaltă parte, pe segmentul persoanelor juridice, stabilitatea afacerilor este evidenţiată în special de nivelul ridicat de fidelitate al clienţilor.
Rata de reînnoire a contractelor de asigurare depăşeşte 80% în cazul poliţelor de asigurări generale, în timp ce, în ceea ce priveşte produsele de asigurări de viaţă de grup, rata de retenţie a clienţilor se situează în jurul unui procent de 60%. În perioada ianuarie-septembrie anul curent, circa 60% din veniturile totale din asigurări ale Allianz-Ţiriac au fost generate de asigurările contractate de persoane juridice, restul de 40% din primele brute reprezentând subscrieri de contracte încheiate de persoane fizice.
Pe segmentul de asigurări generale, primele brute subscrise de Allianz-Ţiriac în perioada 1 ianuarie - 30 septembrie 2012 s-au situat la 596,6 milioane de lei, foarte aproape de valoarea înregistrată în acelaşi interval din 2011 (599 milioane de lei).
Valoarea totală a indemnizaţiilor plătite în primele 9 luni ale anului curent pentru poliţele de asigurări generale în vigoare este de 411 milioane de lei.
Clasa de asigurări pentru avarii şi furt auto (Casco) rămâne cea mai importantă din perspectiva contribuţiei la realizarea veniturilor din asigurări generale, cu o pondere de 49%.
În primele nouă luni din 2012, primele brute subscrise pe segmentul asigurărilor pentru avarii şi furt auto s-au situat la 294 milioane de lei. În continuare, portofoliul de asigurări Cas-co non-leasing a avut o evoluţie pozitivă, înregistrând subscrieri în creştere cu aproape 5 procente, comparativ cu perioada corespunzătoare primelor 9 luni din 2011. Creşterea a fost susţinută de vânzările superioare pe segmentul persoanelor fizice, care s-au majorat cu 15 procente.
În ceea ce priveşte subscrierile poliţelor de avarii şi furt auto contractate de societăţile de leasing partenere, portofoliul companiei este foarte aproape de a ajunge la un echilibru, în următoarele 6 luni veniturile din contractarea de noi poliţe urmând să compenseze în totalitate impactul negativ generat la nivelul veniturilor de contractele de leasing ajunse la maturitate.
La nivelul portofoliului de asigurări de bunuri şi proprietăţi, veniturile Allianz-Ţiriac aferente perioadei ianuarie-septembrie s-au situat, în 2012, la acelaşi nivel consemnat în perioada cores-pondentă din 2011, respectiv la 133 milioane de lei. Din aceasta valoare, 35% reprezintă prime brute subscrise pentru asigurarea locuinţelor.
Veniturile din prime de asigurări RCA au crescut cu mai mult de 12 procente, în primele 9 luni din 2012, până la valoarea de 123 milioane de lei. Această evoluţie a fost susţinută, în principal, de avansul consemnat de vânzările de poliţe RCA contractate de persoane fizice, care au generat venituri mai mari cu 40%, în intervalul analizat (ianuarie-septembrie, 2012 / 2011). Pe segmentul clienţilor persoane juridice, subscrierile RCA s-au majorat uşor, cu circa două procente.
Pe segmentul asigurărilor de viaţă, Allianz-Ţiriac a realizat vânzări de 75,9 milioane de lei, cu 5,2 procente mai mult decât în aceeaşi perioadă din anul anterior (72,2 milioane lei).