Alpha Bank România a demarat o campanie de conştientizare şi combatere a tentativelor de fraudă cibernetică, pentru a veni în sprijinul consumatorilor, în sezonul de cumpărături, conform unui comunicat de presă remis Redacţiei.
"Le recomandăm clienţilor noştri să fie vigilenţi, să se pregătească pentru sezonul cumpărăturilor şi să îşi protejeze cardurile şi celelalte instrumente de plată. Pe lângă sfaturi, le oferim şi o serie de servicii incluse în pachetele de cont curent care să îi ajute să se bucure de această perioadă fără surprize neplăcute", a declarat Florin Brănici, Director Direcţia Digital Banking şi Canale Alternative, Alpha Bank România.
Iată câteva recomandări pentru a te proteja de tentativele de fraudă cibernetică:
-Foloseşte autentificarea biometrică (amprentă sau recunoaştere facială) pentru siguranţa tranzacţiilor efectuate cu cardul pe website-urile comercianţilor;
-Personalizează-ţi limitele pentru tranzacţiile cu cardurile de debit şi de credit în funcţie de valoarea cumpărăturilor folosind aplicaţia de online banking. Tot de acolo poţi să activezi/dezactivezi tranzacţiile contactelss, e-commerce sau numerar (ATM) pentru fiecare din cardurile tale şi în situaţiile de urgenţă poţi bloca temporar cardul pentru orice fel de tranzacţii;
-Activează serviciul de notificări prin SMS, email sau mesajele push pe telefonul mobil pentru plăţile cu cardul, ca măsură suplimentară de control şi confirmare a tranzacţiilor din contul tău;
-Cumpără doar din surse de încredere! Evită reclamele cu reduceri incredibile de pe reţelele sociale care de cele mai multe ori duc către website-uri "fantomă" create cu scopul de a fura datele de acces la conturile bancare;
-Verifică link-urile şi mesajele primite cu atenţie sporită! Website-urile frauduloase conţin de cele mai multe ori o adresă falsă, nu conţin sintagma securizată "https" la începutul adresei, ci doar "http", iar mesajele false au aproape de fiecare dată greşeli de scriere;
-Comunică cu banca doar prin canalele oficiale: website-ul băncii, aplicaţiile pentru smartphone descărcate din magazinele App Store şi Google Play şi numărul de telefon dedicat. Băncile nu solicită date personale sau bancare prin social media, mesagerie sau email;
-Ai grijă la mesajele alarmiste! O bancă nu trimite niciodată un mesaj prin care îţi solicită să accesezi urgent un link pentru a evita blocarea contului/cardului;
-Nu oferi datele cardului (PIN, data expirării, codul CVV2/CVC) pentru a primi bani. Pentru încasare este necesar doar codul IBAN, se mai arată în comunicat.