"American Express" Co., cea mai mare companie de credit carduri din SUA (după vânzări), va renunţa la circa 4.000 de locuri de muncă, adică aproximativ 6% din personal, ca parte a planului de reducere a cheltuielilor. În prezent, deţinătorii de carduri sunt afectaţi de creşterea şomajului şi nu reuşesc să-şi mai plătească datoriile.
Pachetele compensatorii şi alte proceduri legate de disponibilizări vor costa compania între 180 şi 250 de milioane de dolari în trimestrul al doilea. "American Express" va mai face reduceri de cheltuieli pe segmentul de marketing, al călătoriilor şi serviciilor de consultanţă.
Noile disponibilizări, alături de cele 7.000 anunţate în octombrie 2008, ar putea aduce companiei economii de circa două miliarde dolari, anul acesta.
Directorul executiv al companiei, Kenneth Chenault, a declarat: "Continuăm să fim foarte precauţi în privinţa previziunilor economice, drept pentru care facem eforturi de reducere a costurilor operaţionale. Considerăm că aceste eforturi ne vor aduce într-o poziţie mai bună, astfel încât să continuăm să fim rentabili şi să dispunem de fonduri suplimentare, ce vor fi reinvestite în afacere, cu scopul de a profita de oportunităţile ce vor apărea în momentul în care economia va reîncepe să se redreseze".
În primele trei luni din 2009, "American Express" şi-a redus cu 58% profitul din operaţiunile continue, la 443 milioane de dolari, compania fiind nevoită să-şi constituie provizioane tot mai mari pentru creditele fără acoperire. Aceste provizioane au crescut la 1,8 miliarde dolari la finele lunii martie, cu 600 milioane dolari mai mult decât în 2008.
Divizia de carduri a afişat pierderi de 25 milioane de dolari în perioada de raportare, comparativ cu un câştig net de 523 milioane de dolari în primul trimestru din 2008. Compania a anunţat că, în luna aprilie, creditele fără acoperire au crescut la 10,1% din total, de la 8,8% în martie.