Jumătate dintre adulţii americani consideră că vehiculele autonome sunt mai periculoase decât vehiculele conduse de oameni, în timp ce aproape două treimi au spus că nu vor cumpăra un vehicul complet autonom, potrivit unui nou sondaj de opinie realizat de Reuters/Ipsos.
În acelaşi sondaj, aproximativ 63% dintre respondeţi au spus că nu ar plăti mai mult pentru a avea o funcţie de conducere autonomă pe vehiculul lor, iar 41% din restul participanţilor la cercetare au declarat că nu ar plăti mai mult de 2.000 de dolari, mai scrie Reuters.
Rezultatele sondajului scot în evidenţă provocările cu care se confruntă producătorii de automobile şi camioane, companiile de livrare a mărfurilor, companiile de tehnologie şi operatorii de ride sharing, cum sunt Uber Technologies şi Lyft. Toate aceste companii investesc în dezvoltarea de vehicule autonome şi de harware aferent.
Dezvoltatorii de tehnologie fac progrese, dar sondajele sugerează că eforrturile industriei de a mări încrederea publică şi cererea sunt rămase în urmă.
Rezultatele sondajului sunt similare cu cele ale unui sondaj realizat de Reuters şi Ipsos în 2018 şi corespund celor ale sondajelor realizate de Pew Research Center, American Automobile Association şi alte firme.
În martie 2028, după dondajul realizat de Reuters şi Ipsos, un vehicul Uber care circula cu sistemul autonom pornic, a lovit mortal un pieton în Arizona.
Un număr relativ mic de americani au văzut sau au călătorit cu un vehicul autonom, iar experţii consideră că suspiciunea legată de tehnologia necunoscută poate să facă loc acceptării, după ce aceasta va deveni mai cunoscută.
Pentru companiile care investesc în vehicule autonome, neîncrederea publică şi reticenţa de a plăti pentru sisteme de conducere autonomă sunt o problemă tot mai urgentă. Totuşi, dezvoltarea pe scară largă a vehiculelor complet autonome este la ani de zile distanţă, au spus oficiali ai industriei şi analişti.
Divizia Waymo a grupului Alphabet a construit o mică flotă de vehicule van autonome pentru a oferi călătorii clienţilor din Arizona, iar alte companii au vehicule autonome în circulaţie pe drumurile publice, pentru teste.
Companiile care lucrează la vehicule autonome încearcă de peste doi ani să determine Congresul SUA să adopte o lege care să aprobe automobilele autonome. Deocamdată, Congresul a blocat proiectele favorabile industriei de profil.
Administraţia pentru Siguranţa Traficului pe Drumurile Naţionale din SUA nu a luat o decizie faţă de propunerile de a excepta vehiculele autonome de la standardele de siguranţă ale vehiculelor convenţionale.
Două treimi dintre respondenţii în sondaj au spus că vehiculele autonome ar trebui să respecte nişte standarde de siguranţă mai ridicate decât vehiculele tradiţionale conduse de oameni, mai informează Reuters.