Cele mai importante companii de dulciuri din lume speră să primească luna aceasta şi ele un "dulce" de Halloween, după ce au suferit în ultimii ani de o creştere anemică, cu performanţe mult sub cele ale pieţelor globale.
Potrivit unei analize eToro, giganţii din industria dulciurilor au performanţe de 14 ori mai slabe decât piaţa în ultimii cinci ani.
Nestle a avut cea mai slabă performanţă, speriind investitorii cu o scădere a preţului acţiunilor de 22% din 2019, în timp ce Mondelez (+28%), proprietarul Cadbury, Hershey (+22%) şi Lindt din Elveţia (+30%) au ridicat performanţa medie.
În baza vânzărilor din 2023, eToro a creat un coş cu ponderare egală din 8 dintre cele mai mari acţiuni de ale companiilor din industria dulciurilor din lume. Analiza arată că valoarea acestor companii a scăzut cu 4% în ultimul an, în timp ce indicii principali ai burselor au crescut cu cel puţin 9%, indicele MSCI World crescând cu 30% în această perioadă (a se vedea tabelul 1). Pe o perioadă de cinci ani, situaţia este şi mai înspăimântătoare, coşul de acţiuni ale producătorilor de dulciuri înregistrând un randament de doar 5%, faţă de 72% în cazul indicelui MSCI World.
"Saturarea pieţei a făcut, de asemenea, dificilă pentru companii susţinerea creşterii şi profitabilităţii. Cu numeroase mărci care îşi dispută atenţia consumatorilor, chiar şi produsele inovatoare se luptă să se impună, ceea ce duce la războaie ale preţurilor care reduc şi mai mult marjele."
Doar trei dintre producătorii de dulciuri şi ciocolată analizaţi au avut randamente pozitive în ultimii cinci ani, firmele americane Hershey (22%) şi Mondelez (28%) înregistrând o creştere pozitivă a preţului acţiunilor, împreună cu Lindt (+30%). Pe de altă parte, gigantul alimentar Nestle, care se mândreşte cu un portofoliu mare de mărci de ciocolată, inclusiv Smarties şi Quality Street a pierdut 22% din valoarea sa din 2019, în timp ce alţi producători incluşi în coş au înregistrat pierderi mai marginale.
Potrivit analizei de specialitate, până în prezent, acest an a fost unul mixt pentru această industrie. În timp ce producătorii japonezi de ciocolată Meiji Holdings (+10%) şi Ezaki Glico (+7%) şi-au mulţumit acţionarii, profitând de sentimentul pozitiv al Nikkei, alţii precum Orion din Coreea de Sud (-17%) şi firma americană Tootsie Roll (-8%) au avut probleme, iar Nestle a avut o evoluţie deosebit de proastă (-14%) în această perioadă.
"Schimbarea către un stil de viaţă mai sănătos este o altă preocupare presantă pentru această industrie. Pe măsură ce tot mai mulţi oameni optează pentru gustări cu un conţinut mai scăzut de zahăr şi ingrediente naturale, companiile au fost nevoite să îşi inoveze liniile de produse. Printre exemple se numără versiunile hipocalorice ale produselor emblematice ale Mondelez, linia de produse organice şi fără OMG lansată de Hershey şi batoanele bogate în proteine, cereale integrale şi îmbogăţite dezvoltate de Nestle", adaugă North.
1. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 26.10.2024, 07:39)
Nutritionistii spun ca zaharul este otrava, acum ar trebui sa sarbatorim.