Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM) a publicat, astăzi, spre consultare publică, un proiect de decizie privind regimul de autorizare generală a furnizorilor de servicii poştale, iar orice companie care intenţionează să furnizeze servicii poştale trebuie să parcurgă în prealabil procedura de autorizare generală, informează un comunicat al instituţiei, remis Redacţiei.
Proiectul de decizie urmăreşte transpunerea cât mai fidelă a ultimelor modificări şi completări ale actualului cadru legal general şi totodată, ca urmare a evoluţiilor intervenite pe piaţa serviciilor poştale, o adaptare a legislaţiei secundare în materie la noile tendinţe inovative din domeniu. De asemenea, în elaborarea proiectului s-a avut în vedere şi clarificarea anumitor aspecte, necesitatea acestor clarificări reieşind din practica aplicării legislaţiei secundare de către Autoritate.
ANCOM urmăreşte totodată şi creşterea gradului de transparenţă de pe piaţa serviciilor poştale, înglobând în acest act normativ obligaţiile furnizorilor de servicii poştale în ceea ce priveşte punerea la dispoziţia utilizatorilor a informaţiilor relevante.
În conformitate cu noile prevederi legale, sfera serviciului universal a fost restrânsă prin excluderea anumitor servicii care au ca obiect trimiterile poştale în număr mare, precizează instituţia.
De asemenea, termenul de eliberare şi transmitere de către ANCOM a certificatului-tip de atestare a dreptului de a furniza servicii poştale a fost stabilit la 15 zile lucrătoare, iar, în mod corelativ, aceeaşi perioadă maximă este valabilă şi pentru emiterea documentului prin care Autoritatea solicită aplicantului îndeplinirea cerinţelor legale în cazul în care, de exemplu, o notificare nu respectă aceste condiţii.
Au fost prevăzute reguli noi şi pentru serviciul de trimitere recomandată care să asigure condiţii echitabile şi transparente în raportul dintre furnizor şi utilizator. Furnizorul beneficiază de libertatea de a identifica, în cadrul condiţiilor generale privind furnizarea serviciilor poştale, momentul până la care expeditorul poate solicita dovada privind depunerea, respectiv livrarea trimiterii poştale care face obiectul serviciului de trimitere recomandată, precum şi a celui în care va comunica acestuia dovada solicitată. Ţinând seama de definiţia serviciului de trimitere cu valoare declarată, prevederi similare sunt valabile şi în cazul acestui serviciu.
Modificări au fost propuse şi cu privire la serviciul Express, astfel încât să se asigure premisele furnizării serviciului conform caracteristicilor sale, precum şi o informare clară şi corectă a utilizatorilor.
Ca urmare a modificărilor şi completărilor propuse prin proiectul deciziei supus consultării publice, până la data de 31 iulie 2017, toţi furnizorii de servicii poştale au obligaţia de a transmite către ANCOM condiţiile generale privind furnizarea serviciilor poştale actualizate în conformitate cu dispoziţiile legale din prezentul proiect de act normativ, neîndeplinirea acestei obligaţii, în termenii şi condiţiile prevăzute în acesta, determinând încetarea calităţii de furnizor de servicii poştale.
Proiectul propus poate fi consultat pe pagina de Internet a Autorităţii, iar persoanele interesate pot formula şi transmite observaţii şi propuneri până la data de 12 ianuarie 2017, pe adresa sediului central din Bucureşti al instituţiei, direct la registratură sau prin intermediul direcţiilor regionale ale Autorităţii.