Nissan Motor a anunţat joi că nu va mai accepta comenzi noi din Statele Unite pentru două SUV-uri Infiniti produse în Mexic, ca urmare a tarifelor auto de 25% impuse de preşedintele Donald Trump, o măsură care marchează o restrângere semnificativă a operaţiunilor companiei la fabrica pe care o deţine în parteneriat cu Mercedes-Benz, transmite Reuters.
Constructorul japonez a precizat că nu va mai onora comenzi suplimentare din SUA pentru modelele Infiniti QX50 şi QX55, asamblate la uzina COMPAS din Mexic. Producţia celor două modele va continua însă pentru pieţele din afara SUA.
Nu este clar în ce proporţie aceste SUV-uri sunt vândute pe alte pieţe. Conform datelor agenţiei naţionale de statistică din Mexic, QX50 şi QX55 au fost exportate exclusiv către Statele Unite până acum. Un purtător de cuvânt al Nissan din Japonia a declarat vineri că modelele ajung şi în pieţe precum Orientul Mijlociu şi Canada, dar nu a oferit detalii suplimentare.
În paralel, Nissan a anunţat că va menţine două schimburi de producţie pentru modelul Rogue la fabrica sa din Smyrna, Tennessee, inversând astfel decizia din ianuarie de a elimina unul dintre cele două schimburi în această lună.
Tarifele globale de 25% pentru automobile şi camioane au intrat în vigoare joi, într-o mişcare care a tulburat puternic industria auto globală.
Nissan se confruntă deja cu probleme semnificative pe piaţa americană, din cauza unei game de modele învechite şi a lipsei de oferte hibride. Producătorul este printre cei mai expuşi la noile tarife, deoarece exportă cel mai mare număr de automobile din Mexic către SUA dintre toţi producătorii auto japonezi.
Problemele companiei au dus la trei revizuiri în scădere ale prognozei de profit în anul financiar recent încheiat, iar datoria Nissan a fost retrogradată la nivel "junk" (nerecomandată pentru investiţii).
Noul CEO al companiei, Ivan Espinosa, în vârstă de 46 de ani, cetăţean mexican şi fost responsabil de planificare la Nissan, a promis că va reduce drastic timpul necesar dezvoltării de noi modele auto.
Fabrica COMPAS, situată în Mexic, produce şi modelul GLB SUV al Mercedes-Benz.
1. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 05.04.2025, 10:37)
Singura solutie e sa se mute fabrica in SUA. Simplu ca si cum ai zice MAGA.
1.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1)
(mesaj trimis de anonim în data de 05.04.2025, 11:19)
Si cine sa lucreze in fabrica? Enoriasii MAGA?
1.2. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1.1)
(mesaj trimis de anonim în data de 05.04.2025, 13:36)
Aceeasi muncitori,dar pe salarii mult mai mari,
let's go Trump !
1.3. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1.2)
(mesaj trimis de anonim în data de 05.04.2025, 13:40)
Cum aceiași muncitori cand Trump expulzeaza imigranți?
1.4. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1.2)
(mesaj trimis de anonim în data de 05.04.2025, 14:48)
Adica odata cu fabrica din Mexic vor veni si muncitorii dim Mexic. That makes sens!
Go Trumpy, go!
1.5. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1)
(mesaj trimis de anonim în data de 05.04.2025, 16:00)
Muncitorii americani sau imigranti legali, nu toate rabadalele drogate si infractoare care au invadat SUA.
S-a terminat panarama, toti credeau ca America e bunica senila care din pensia ei da bani la tot cartierul si cand se termina banii isi mai ia doua slujbe. Si asta pentru ca sud coreenii, canadienii, germanii, francezii, italienii, spaniolii, etc, sa fie smecheri, sa fie incluzivi, progresisti, chiar dojenitori fata de altii care indrazneau sa nu fie de acord cu ei.
Hai, toata lumea la munca si la eficienta, s-a inchis cofetaria cu prajituri gratis.
1.6. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1.5)
(mesaj trimis de anonim în data de 05.04.2025, 17:52)
Ce inseamna "rabadale"?
1.7. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1.6)
(mesaj trimis de anonim în data de 05.04.2025, 20:50)
Vine din rusa veche….
1.8. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1.1)
(mesaj trimis de anonim în data de 05.04.2025, 20:50)
roboti. se va robotiza, deja fabricile de masini sunt robotizate masiv, se poate pana la zero interventie umana.
1.9. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1.8)
(mesaj trimis de anonim în data de 05.04.2025, 21:27)
Deci cam spre zero locuri de munca pentru enoriasii MAGA.
Go Trumpy, go!
1.10. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1.5)
(mesaj trimis de anonim în data de 05.04.2025, 21:42)
Excelenta opinia de la 1.5, chiar asa si este,
numai nerozii n au inteles ca Trump nu mai accepta DOAR imigrantii ILEGALI = NELEGALI = CARE NU SANT LEGALI,
se intelege?
1.11. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1.9)
(mesaj trimis de anonim în data de 05.04.2025, 21:54)
Locuri de munca putine, spre zero, si concurenta foarte puternica pt firmele americane. daca chiar vin fabricile de masini japoneze, europene coreene si chinezesti in US.
1.12. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1.3)
(mesaj trimis de anonim în data de 06.04.2025, 01:13)
Mai,frate habarnist,
nici atat nu pricepi ca Trump expulzeaza migrantii ILEGALI,
cei care vin cu acte si muncesc cinstit,sunt bine veniti in USA,
let's go Tramp !
1.13. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1.12)
(mesaj trimis de anonim în data de 06.04.2025, 01:27)
Trump expulzeaza migrantii ILEGALI pentru ca strica piata muncii. Si face bine.
Odata cu migratia LEGALA (muncitorii mexicani adusi in USA impreuna cu fabricile din Mexic) va urma si cresterea salariilor muncitorilor americani la nivelul mumcitorilor mexicani.
1.14. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1.12)
(mesaj trimis de anonim în data de 06.04.2025, 09:38)
Propagandiștii sovietici au opinii, cei din automotive închid subiectul US. :
2. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 05.04.2025, 21:44)
Pai cine pierde, oare nu Nissan?
Uite ca americanii n o sa si mai cumpere neaparat Nissan, ci altceva
2.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 2)
(mesaj trimis de anonim în data de 05.04.2025, 21:47)
dar cine ar cumpara cu 25% mai scump, aia-i intrebarea.
2.2. fără titlu (răspuns la opinia nr. 2)
(mesaj trimis de anonim în data de 05.04.2025, 22:00)
Sincer, mi se rupe ce cumpara americanii.
Eu am strins bani pentru un Dodge RAM. Ford F-150 e prea mic pentru ego-ul meu. Saptamina viitoare il inmatriculez.
Am prins si o super oferta de la Lukoil. Imi vind o sonda de petrol. Deja am contract pentru rafinare cu Rompetrol. Deci ma costa benzina aproape zero.
2.3. fără titlu (răspuns la opinia nr. 2.2)
(mesaj trimis de anonim în data de 06.04.2025, 09:39)
Păcat că pierzi o zi la rând la ouă.
3. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 05.04.2025, 23:15)
E simplu, ăstia cu industria auto si de fapt si ceilalti rechini, trebuie sa accepte ca nu pot sa mai aiba la fiecare produs un castig de 800% (de exemplu pretul de fabricatie al unui AUDI nu e de nici 7.000 de euro, iar ei il vand cu 50.000), deci platesti taxele de 25% si tot ramai cu un castig enorm, punct,
dar lacomia ii distruge, nu Trump
3.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 3)
(mesaj trimis de anonim în data de 06.04.2025, 07:54)
ai baut gaz direct de la pompa tick tok se vede.
profitul audi e public.
?Audi AG a înregistrat în 2023 o cifră de afaceri de 69,9 miliarde de euro, în creștere cu 13,1% față de anul precedent. Profitul operațional a fost de 6,3 miliarde de euro, corespunzând unei marje operaționale de 9,0%. ?
În 2024, compania a raportat o scădere a cifrei de afaceri cu 7,6%, ajungând la 64,5 miliarde de euro, iar profitul operațional a scăzut la 3,9 miliarde de euro, influențat de cheltuieli legate de restructurare, inclusiv încetarea producției la uzina din Bruxelles
Marja de profit e intre 5-10% nu prostiile de mai sus.
3.2. fără titlu (răspuns la opinia nr. 3)
(mesaj trimis de anonim în data de 06.04.2025, 09:40)
Dă-te cu lada și zii merci.