Nestle a înregistrat o creştere a afacerilor de 2,8% în anul 2024, potrivit unui comunicat al companiei, remis redacţiei.
Laurent Freixe, CEO-ul Nestle, a declarat: "Într-un mediu de incertitudine macroeconomică, Nestle a înregistrat o creştere organică de 2,8%, cu un RIG de 0,7% şi pricing de 2,1%. Creşterea a fost extinsă în toate regiunile şi categoriile, cu tendinţe de îmbunătăţire a cotei de piaţă în multe categorii, în special pentru brandurile noastre emblematice.
Am continuat să facem progrese în implementarea strategiei noastre. Programul de economii "Fuel for Growth" este pe drumul cel bun, oferind resursele necesare pentru a ajuta la accelerarea performanţei. În acest prim trimestru, am investit pentru a întări activitatea noastră de bază, am generat o bună atractivitate pentru consumatori odată cu lansarea inovaţiilor noastre "big bet", şi am observat unele îmbunătăţiri încurajatoare la categoriile cu performanţă mai scăzută. Continuăm să facem schimbări în întreaga organizaţie pentru a creşte alinierea şi gradul de concentrare, pentru a armoniza structura organizaţională în Zona Europa şi a spori capacităţile noastre în R&D."
Performanţa din primul trimestru a evoluat conform aşteptărilor noastre, iar estimările pentru 2025 rămân neschimbate. Acest lucru se bazează pe evaluarea impactului direct al tarifelor actuale şi a capacităţii noastre de a ne adapta. Impactul indirect - asupra consumatorilor şi clienţilor, asupra valutelor şi preţurilor materiilor prime - rămâne incert în acest stadiu. În general, situaţia continuă să fie dinamică, cu riscuri crescute. Cei 277.000 de colegi angajaţi se concentrează pe executarea cu succes a strategiei noastre: creşterea eficienţei, depunând efort pentru a accelera creşterea categoriilor noastre şi a îmbunătăţi cota de piaţă".
Vânzările totale raportate ale Grupului Nestle au crescut cu 2,3% până la 22,6 miliarde CHF. Creşterea organică a fost de 2,8%, într-o perioadă de încredere fragilă a consumatorilor. Contribuţia pricingului a crescut la 2,1%, în urma luării unor măsuri de ajustare pentru a aborda inflaţia costurilor în categoriile de cafea şi cacao. RIG a fost de 0,7%, reflectând cererea şi impactul pe termen scurt al creşterilor de preţ atât în cazul consumatorilor, cât şi al clienţilor.
Pe categorii, dulciurile şi cafeaua au contribuit cel mai mult la creşterea organică. Această creştere a fost condusă de pricing, cu creşteri de două cifre în unele pieţe. Ne concentrăm în aceste două categorii pe implementarea unor măsuri inteligente de ajustare a preţurilor pentru a aborda complet creşterile de cost, acolo unde este posibil, menţinând în acelaşi timp penetrarea la consumatori pe termen mediu. Acolo unde au fost implementate schimbări de preţ mai mari, în unele cazuri am observat un impact iniţial pronunţat asupra RIG, care se atenuează pe măsură ce comportamentul consumatorilor şi mediul competitiv se ajustează şi se stabilizează. În toate celelalte categorii raportate, creşterea organică a fost mai modestă, dar RIG a fost pozitiv.
Pe geografii, toate regiunile au contribuit la o creştere organică pozitivă. În pieţele dezvoltate, creşterea organică a fost de 1,6%, impulsionată de RIG de 1,4%, împreună cu o ajustare pozitivă a pricingului. În pieţele emergente, creşterea organică a fost de 4,5%, condusă de pricing de 4,8%, cu un RIG uşor negativ.
Pe canale, creşterea organică în retail a fost de 2,5%. Creşterea organică a canalelor de vânzare "out-of-home" a fost de 6,6%. Vânzările din comerţul electronic au crescut organic cu 15,1%, atingând 20,1% din totalul vânzărilor de grup.
Zona Europa
Creşterea în Zona Europa a fost extinsă pe pieţe şi categorii, într-un mediu de consum fragil. Am înregistrat o creştere generată de pricing la dulciuri şi cafea şi o creştere condusă de RIG la hrana pentru animale de companie sub brandurile Purina PetCare. Negocierile cu clienţii pentru implementarea măsurilor de ajustare a preţurilor au fost gestionate cu perturbări minime, într-un mediu competitiv continuu. Tendinţele cotei de piaţă se îmbunătăţesc în majoritatea combinaţiilor ţară-categorie.
"În primele trei luni ale anului 2025, echipa Nestle România rămâne consecventă în performanţa sa, raportând o creştere organică de o cifră, conform aşteptărilor noastre pentru această perioadă. Am adus consumatorilor mai multe noutăţi, atât lansări de produse, cât şi campanii şi promoţii noi. Am continuat programele educaţionale şi de responsabilitate socială, în linie cu planurile noastre pentru acest an. Toate aceste rezultate au în spate eforturile susţinute ale unei echipe puternice, pregătite pentru încă un an de succes", declară Silvia Sticlea, Country Manager Nestle România.
Opinia Cititorului