Andronescu vrea ca elevii din clasa I să poată fi lăsaţi repetenţi

D.I.
Politică / 21 ianuarie 2019

Ecaterina Andronescu

Ecaterina Andronescu

Ministrul Educaţiei, Ecaterina Andronescu a declarat la Digi 24 că legea actuală prevede că nu pot fi lăsaţi repetenţi copiii până la clasa a lll-a, dar acest lucru trebuie schimbat, pentru că este o greşeală.

"Din păcate, e o prevedere legală, până în clasa a treia copiii nu pot fi lăsaţi repetenţi. Cred că trebuie să revenim asupra acestui aspect pentru că, iată, unde suntem. Ajungem la clasa a opta şi atunci constatăm că nu ştiu să scrie bine, că nu ştiu să calculeze bine şi că 36% nu sunt în stare să ia 5 la evaluarea de la clasa a opta. Cred că obiectivele de care vorbeam trebuie stabilite prin lege şi în fişa postului fiecărui profesor", a afirmat ministrul, întrebat în legătură cu interdicţia de a lăsa reprenţi copiii de clasa l.

Întrebată dacă acest obiectiv, de a nu lăsa repetent un copil de clasa I, este o greşeală, Andronescu a răspuns: "Categoric".

La argumentul expertului în educaţie Oana Moraru conform căruia nu ai voie să laşi repetenţi pentru că s-a demonbstrat că din punct de vedere psihologic nu are niciun efect asupra copilului, Andronescu a replicat: "Te străduieşti mai mult să-l înveţi ce trebuie să-l înveţi".

Opinia Cititorului ( 2 )

  1. Sunt elevi pe care ii doare in dos de scoala si de repetentie. Pot fi lasati repetenti la infinit pentru ca nu se schimba nimic in cazul lor. Problemele legate de acesti elevi sunt urmatoarele:

    - nu au chef de a invata si de cele mai multe ori ii deranjeaza pe profesori si pe ceilalti elevi (perturba procesul de invatamant in clasa respectiva); 

    - repetentia nu schimba nimic in cazul lor, insa mentinerea acestor elevi in scoala, in continuare, prin repetentie, conduce la perturbarea, in continuare, a cprocesului de invatamnt in scoala respectiva. 

    In concluzie, este de preferat ca acesti elevi sa fie trecuti mai departe pentru ca scoala respectiva sa scape de ei (ceea ce este absolut logic si eficient din moment ce oricum repetentia nu schimba nimic). 

    Trebuie introdus un mecanism prin care elevii care sunt interesati de a invata sa nu mai fie perturbati (si nici tinuti pe loc) de elevii care perturba acest proces. 

    Solutia la aceasta problema este ierarhizarea scolilor in cadrul oraselor si sectoarelor din Bucuresti, pe 3 categorii - o categorie pentru elevii care chiar au chef de a invata (I), o alta pentru cei carte nu acorda atentie (III) si interes pentru procesul de invatamant si o categorie intermediara (II). Proportia (pentru inceput, urmand a fi ajustata ulterior) - 50% din scolile orasului/sectorului respectiv alocate la categ. I, 30% la categoria II si 20% la categoria III (ierarhizarea urmand a fi facuta periodic - anual sau la 2/3 ani - in functie de media de admitere la capacitate a elevilor scolilor respective).  

    Mecanismul: 

    Initial, fiecare elev se poate inscrie la ce scoala doreste urmand ca apoi cei care sunt indisciplinati sau repetentii sa fie mutati la o scoala de categorie inferioara iar elevii premianti (ai scolilor de categ. II si III) sa poata fi promovati la categoria superioara. In acest fel se realizeaza o repartizare a elevilor in functie de interesul si potentialul acestora, cu efecte benefice asupra procesului de invatamant. 

    Ar fi de dorit si infiintarea unor scoli de excelenta (cel putin la nivel de judete si capitala).

    Salarizarea profesorilor - Avand in vedere ca este mai greu de lucrat cu elevii indisciplinati decat cu ceilalti, consider ca ar fi necesara acordarea unor sporuri de 10% pentru profesorii scolilor de nivel II si de 15% pentru cei ai scolilor de nivel III. 

    Nu numai elevii sunt problema,dar și profesorii în aceeași măsură.

    Fffff putini sunt cei care sunt dedicați meseriei,și mă refer la cei ce predau materiile de bază adică limba și literatura română și respectiv matematica.. 

    Nu fac absolut nimic în ceea ce priveste ce lasă în urmă. 

    Daca au un elev dezinteresat de școală, deranjează cursurile,creează probleme ,nu face nimic în sensul că pt faptul că unul este așa îi cataloghează pe toți la fel,și îi ignoră pe cei care ar merita mai multa atenție,,,și atunci cei mulți pierd ,pt că profesorului i-a trecut ora,salariul l-a luat,și mai departe nu îl interesează.Este că și cum te duci la doctor și să te tratezi ii spui că te doare capul și el îți dă o pastila de stomac că se grăbește că are bilete la spectacol 

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
veolia.ro
Apanova
digi.ro
aages.ro
danescu.ro
librarie.net
Mozart
Schlumberger
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

19 Noi. 2024
Euro (EUR)Euro4.9769
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.7110
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.3354
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.9529
Gram de aur (XAU)Gram de aur399.1947

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Mirosul Crăciunului
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
petreceriperfecte.ro
targuldeturism.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb