• Kantar Media Audiences va asigura, în perioada 2012-2015, măsurarea audienţelor
• GfK, firma care măsoară în prezent audienţa TV: "Continuitatea serviciului asigură stabilitatea datelor, în timp ce schimbarea furnizorului poate duce, în unele situaţii, la modificări dramatice ale rating-urilor"
Compania Kantar Media Audiences va asigura, în perioada 2012-2015, măsurarea audienţelor TV. Decizia a fost luată în şedinţa finală a Comisiei Paritare (COMPAR) pentru desemnarea furnizorului unic al Serviciului Naţional de Măsurare a Audienţelor TV, potrivit unui comunicat comun al Asociaţiei Române pentru Măsurarea Audienţelor (ARMA) şi Consiliului Naţional al Audiovizualului. În perioada 2008-2012, datele de audienţă TV sunt furnizate de GfK România, pe baza unui contract care a avut o valoare de circa 8 milioane de euro.
Directorul General al companiei GfK România, Andi Dumitrescu, a declarat: "Suntem surprinşi de decizia ARMA de a schimba furnizorul. Lipsa oricăror discuţii între forul naţional de supervizare şi control al sistemului de măsurare a audienţelor TV şi furnizorul curent al acestui serviciu reprezintă o situaţie unică în oricare dintre ţările membre ale Uniunii Europene. În toate aceste ţări, forul naţional este interesat de acurateţea datelor şi continuitatea serviciului. Continuitatea serviciului asigură stabilitatea datelor, în timp ce schimbarea furnizorului poate duce, în unele situaţii, la modificări dramatice ale rating-urilor".
Andi Dumitrescu mai spune că rezultatele celor două audit-uri diferite solicitate de ARMA şi realizate de două companii independente recunoscute pe piaţa de profil au certificat ca sistemul folosit de GfK furnizează date de audienţă valide şi de încredere: "Cel mai recent audit, emis în martie 2010, este unul dintre cele mai bune pe care compania GfK le-a obţinut în toate ţările în care este prezentă".
Directorul GfK afirmă că firma pe care o conduce şi-a adaptat serviciul la inovaţiile apărute în piaţă şi a răspuns oricărei schimbări majore apărute în aceşti ani, cum ar fi digitalizarea şi dezvoltarea DTH-ului, chiar dacă aceste adaptări au presupus pentru noi costuri suplimentare. Andi Dumitrescu a precizat: "Decizia ARMA este pentru noi cu atât mai surprinzătoare cu cât în aceşti ani am depăşit cu succes provocări multiple, unele generate de schimbările din piaţă, altele de complexitatea serviciului în sine. Reprezentaţii ARMA nu au arătat interes absolut deloc pentru continuitatea serviciului şi nu ne-au invitat la nici o discuţie în acest sens. Propunerea tehnică pentru această licitaţie s-a bazat pe experienţa pe care compania GfK o deţine în ţări precum Austria sau Germania care au trecut deja prin procesul de digitalizare. Am propus o soluţie viabilă, testată, la un cost optim. În oferta tehnică am propus stabilitate şi continuitate a panelului şi nu înţelegem care ar putea fi motivaţia ARMA pentru schimbare. Într-un context atât de dinamic, schimbarea furnizorului implică un grad ridicat de risc pentru jucătorii din piaţă direct interesaţi de analiza propriei evoluţii, dar şi de trasarea unor tendinţe coerente de consum".
Kantar Media este fosta TNS, compania care a furnizat, împreună cu AGB, datele de audienţă TV înaintea GfK. Kantar Media face parte din Kantar Group, divizia de cercetare de piaţă a grupului WPP. WPP a preluat compania de cercetare de piaţă TNS, în luna octombrie 2008, în cadrul unei tranzacţii în valoare de 2,14 miliarde de euro.