"Anheuser-Busch InBev" NV, producătorul belgian de bere care achiziţionează rivalul britanic "SABMiller" Plc, a acceptat oferta "Asahi Group Holdings" Ltd. din Japonia, în sumă de 2,55 miliarde de euro (2,9 miliarde de dolari), pentru preluarea brandurilor Grolsch, Peroni şi Meantime.
"AB InBev", cel mai mare producător de bere din lume, a anunţat că înstrăinarea celor trei branduri, care au fost deţinute de "SABMiller", îi va permite să îndeplinească cerinţele autorităţilor de reglementare, necesare aprobării preluării companiei britanice.
În februarie, "Asahi Group" a anunţat că este în negocieri exclusive pentru achiziţia brandurilor menţionate.
Achiziţia, care acoperă brandurile premium şi operaţiunile aferente la nivel internaţional, este cea mai mare pe care o realizează "Asahi". Compania niponă obţine, astfel, o prezenţă importantă în Europa, unde nu a avut activităţi până în prezent. În plus, "Asahi" îşi reduce astfel dependenţa de piaţa internă, afectată de declinul populaţiei.
În condiţiile în care vânzările de bere din Japonia stagnează, "Asahi" se orientează pentru creştere către Asia de Sud-Est şi Australia, iar acum se concentrează şi pe noile branduri premium achiziţionate în Europa.
Amintim că, în toamna lui 2015, "AB InBev" a decis să preia "SABMiller" pentru circa 110 miliarde de dolari, tranzacţie care va forma gigantul mondial al berii, cu o cotă de 30% pe piaţa globală. Mărcile Peroni şi Grolsch, înstrăinate acum către societatea niponă, sunt două dintre cele patru branduri globale de bere ale "SABMiller", celelalte două fiind Miller Genuine Draft şi Pilsner Urquell.
Împreună, "AB InBev" şi "SABMiller" vor produce aproape 60 de miliarde de litri de bere pe an, respectiv de trei ori mai mult decât actualul număr trei mondial, grupul olandez "Heineken" NV. Noua entitate va distribui o treime din toate berile comercializate la nivel global, de la marca mexicană Corona, la marca australiană Foster şi cea chineză Snow, cea mai vândută din lume.
În ianuarie anul acesta, "AB InBev" a vândut obligaţiuni de 46 de miliarde de dolari în cadrul unei emisiuni de bonduri corporative, iar banii astfel obţinuţi sunt destinaţi finanţării preluării "SABMiller", pentru care cumpărătorul a împrumutat 75 de miliarde de dolari.