Banca Românească începe, din februarie, o campanie de informare a clienţilor cu privire la modificarea anumitor clauze cuprinse în contractele de credit.
O parte din clienţii băncii vor fi notificaţi, în scris, în vederea încheierii unui act adiţional la contractul de credit, prin care împrumutatul va respecta anumite clauze.
Banca va fi obligată să notifice clientul la fiecare modificare de dobândă, iar dobânzile variabile vor fi definite mai clar prin introducerea unor termene exacte la care dobânda variabilă se poate modifica.
De asemenea, vor fi stabilite anumite limite maxime pentru dobânda de bază, limite pe care banca nu le va putea depăşi, în acest fel, clientul va fi protejat în cazul unor variaţii mari de dobândă;
Conform noilor modificări, în cuprinsul contractului de credit va fi precizată foarte clar perceperea comisioanelor de administrare lunară a conturilor clienţilor, pentru ca acesta să ştie exact care sunt costurile reale aferente creditului.
Lakis Couninis, director retail şi reţea în cadrul Băncii Româneşti, a declarat: "Dezvoltarea unei relaţii transparente bazată pe încredere face parte din strategia Băncii Româneşti de a-şi îmbunătăţi comunicarea cu clienţii. Prin introducerea noilor modificări în contractele de credit, clientul are posibilitatea de a avea un control permanent asupra creditului".
Semnarea actului adiţional nu implică, în nici un fel, modificări ale costului creditului şi nici alte eforturi suplimentare din partea clienţilor, iar noile prevederi sunt în concordanţă cu reglementarile legale aplicabile.
Clienţii vor primi acasă notificarea, împreună cu actul adiţional ce va trebui semnat şi depus apoi la cea mai apropiată căsuţă poştală sau la orice unitate Banca Românească.