Băncile din ţara noastră au lansat, marţi, campania de informare şi conştientizare "DreptulLaBanking", prin care îşi propun să îmbunătăţească dialogul cu publicul larg despre rolul băncilor şi despre toate instrumentele incluse simbolic în "DreptulLaBanking".
Potrivit sursei citate, compania vorbeşte despre încrederea reciprocă între oameni şi sistemul bancar, esenţială pentru creşterea bunăstării individuale, cât şi despre dezvoltarea economiei României.
"DreptulLaBanking începe de la nevoi personale precum achiziţia unei locuinţe, plata bunurilor cumpărate, economisire, dar înseamnă şi dreptul la investiţii într-o agricultură modernă şi performantă, în infrastructură, în educaţie sau în sănătate. Analogia cu un drept, care este tema campaniei, reprezintă o invitaţie adresată tuturor românilor să cunoască mai bine ce posibilităţi şi oportunităţi au în relaţia cu băncile cu care aleg să lucreze, dar şi să aibă un acces mai bun la regulile care guvernează industria.", precizează Asociaţia Română a Băncilor într-un comunicat remis Redacţiei noastre.
Astfel, peste 485.270 de persoane fizice au contractat credite ipotecare/imobiliare de la bănci şi au achiziţionat locuinţe sau au realizat alte investiţii imobiliare. Numărul debitorilor persoane fizice cu credite ipotecare este de 283.769 şi numărul debitorilor persoane fizice cu alte credite pentru investiţii imobiliare este de 201.505, arată datele Băncii Naţionale a României, la finele anului 2019.
Valoarea creditelor ipotecare şi pentru alte investiţii imobiliare se ridică la 20 miliarde euro, ceea ce reprezintă 10% din Produsul Intern Brut al României. Totodată, aproximativ 100.650 companii se dezvoltă cu finanţare de la băncile din ţara noastră, potrivit datelor la finele anului 2019. Valoarea finanţărilor acordate de bănci companiilor se cifrează la 25 miliarde euro, la finele lunii noiembrie 2019. Pentru dezvoltarea IMM-urilor, antreprenorii au contractat finanţări de la băncile din România în valoare de 17 miliarde euro, potrivit datelor din luna noiembrie 2019.
Românii fac aproximativ 885 milioane de tranzacţii electronice în siguranţă anual prin intermediul băncilor din România.
În agricultură, românii au contractat credite de peste două miliarde de euro, potrivit datelor aferente lunii septembrie 2019.
Campania îşi propune să contribuie la creşterea nivelului de educaţie financiară în rândul consumatorilor, până în prezent, peste un milion de români beneficiind de cursuri gratuite de educaţie financiară realizate de sistemul bancar din ţara noastră.