Banca Comercială Română (BCR) a lansat ieri, în premieră pe piaţa de la noi, special pentru clienţii săi, funcţia de autentificare la soluţiile de internet banking şi mobile banking BCR. Aceasta se realizează prin aplicaţia eToken, folosind opţiunea Touch ID, doar pentru aparatele Apple.
Astfel, clienţii BCR care au un telefon iPhone 5S sau versiuni mai noi vor putea accesa, gratuit, aplicaţia de mobile banking, folosind tehnologia de recunoaştere a amprentei. Astfel, clienţii nu mai sunt nevoiţi să îşi amintească parolele şi îşi pot accesa conturile, în doar câteva secunde, de pe mobil.
BCR a precizat că are 700.000 clienţi "înrolaţi" la serviciile 24 Banking, iar numărul utilizatorilor activi de mobile banking BCR s-a dublat faţă de anul trecut, fapt care se reflectă şi în numărul de 200.000 de descărcări (60.000 doar în primul semestru din 2015) ale acestei aplicaţii. Numărul facturilor plătite de clienţii BCR prin această platformă a înregistrat o creştere de peste 195% faţă de anul 2014.
Totodată, din prezentarea făcută ieri, în cadrul unei conferinţe de presă, am aflat că 30% dintre clienţii mobile banking BCR sunt utilizatori IOS (Apple), iar restul de 70% sunt utilizatori Android. Valoarea medie a tranzacţiilor este mai mare pentru utilizatorii IOS, de 3.100 de lei, faţă de 1.800 de lei în cazul celor ce accesează serviciile de pe Android.
Cristian Mustaţă, şef departament Strategie Digitală BCR, a menţionat: "Am integrat Touch 24 Banking cu eToken (aplicaţia de smartphone care înlocuieşte token-ul clasic), astfel încât clienţii noştri să se poată conecta rapid la contul lor 24 Banking direct cu eToken-ul, fără să mai închidă sau deschidă alte aplicaţii".
Din luna iunie, a fost pusă la dispoziţia publicului opţiunea de salvare a şabloanelor personale direct din aplicaţia Touch 24 Banking şi cea de rambursare a datoriei pentru cardul de credit BCR folosind doar parola statică. Banca a investit şi în pregătirea de personal, astfel că, în acest moment, există peste 150 de "eXperţi Digitali" în unităţile sale.