Clienţii bancari din ţara noastră au, în medie, 8,8 contacte lunare cu o instituţie de credit, potrivit unui studiu realizat de GfK pentru BCR. În Cehia, numărul acestora ajunge la 15, în timp ce, în Austria, depăşeşte 20, a precizat Sorin Mititelu, directorul segmentului de retail al BCR. Aproximativ 82% dintre contactele clienţilor cu băncile realizate în ţara noastră reprezintă retrageri de numerar, a adăugat domnia sa.
Sorin Mititelu se aşteaptă la creşterea creditării pe zona de retail, deşi statisticile oficiale nu reflectă această tendinţă, din cauză că este realizat pe sold.
Intenţia de consum a populaţiei se află pe o pnată ascendentă, ceea ce stimulează şi afacerile de retail ale băncilor, potrivit oficialului BCR. "Încep să existe bani care pot fi redirecţionaţi către consum, care se reflectă în special în consumul de produse cu folosinţă îndelungată, mai ales în IT. Un astfel de proces nu putea decât să aiba un impact pozitiv şi asupra produselor bancare. În acelaşi timp, are loc, odată ce piaţa se dezvoltă, şi un proces de selecţie al furnizorilor de servicii financiare şi produse financiare", a declarat Sorin Mititelu, în cadrul unui seminar organizat de BCR.
Domnia sa anticipează creşterea costurilor pentru tranzacţiile în numerar, băncile punând accent mai mare pe tranzacţiile electronice şi prin intermediul POS-urilor.
1. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 09.06.2013, 23:49)
"Clientii bancari din tara noastra are, in medie......"
Sunt multi bucuresteni si la BCR si la Bursa......dar sunt dintre aceia care au chiulit la limba gramatica.
1.1. E de bine? (răspuns la opinia nr. 1)
(mesaj trimis de cc în data de 10.06.2013, 17:59)
Nu stiu adca o crestere a contactelor (de la 8.8 la 15) ar insemna si o crestere a calitatii. Trebuie avut in vedere ca numarul de apeluri este in inversa proportionalitate cu self service si cu comoditatea canalelor alternative de comunicare.