Ultimii ani au produs multe schimbări în vieţile românilor, atât pe plan fizic, cât şi emoţional, astfel că aceştia şi-au repoziţionat lucrurile care contează pentru ei. Într-un sondaj realizat de platforma de recrutare BestJobs, angajaţii români au declarat că acţiunile caritabile şi de voluntariat sunt necesare pentru o viaţă împlinită şi mai bine de jumătate dintre ei ar alege să le facă mai frecvent din acest motiv.
Potrivit sondajului BestJobs, atunci când se simt împliniţi, indiferent că este pe plan profesional sau personal, aproape 72% dintre angajaţi caută modalităţi de a-şi exprima recunoştinţa, în timp ce 41% din respondenţii simt impulsul de a da mai departe şi atunci se implică în diverse acţiuni caritabile şi donează sau fac voluntariat. Cu toate acestea, cei mai mulţi dintre respondenţi spun că se implică rar în activităţi caritabile, iar atunci când o fac, aleg să doneze bani sau haine (43%).
Angajaţii spun că le-ar fi mai uşor să se implice în acţiuni caritabile sau de voluntariat dacă ar vedea acest exemplu la persoanele apropiate (57%), dacă proiectele care au nevoie de ajutor ar fi mai bine comunicate (53%) sau dacă angajatorul ar organiza astfel de acţiuni (37%).
41% dintre persoanele care s-au implicat în acţiuni caritabile sau de voluntariat au făcut acest lucru pentru că aşa au simţit că pot contribui şi că pot face o schimbare în bine la nivelul societăţii.
BestJobs lansează campania "Donează cu CV-ul tău!" şi îi încurajează pe candidaţi să îşi actualizeze CV-ul pe platformă. Pentru fiecare CV adus la zi, BestJobs direcţionează o sumă de bani către unul dintre cele trei proiecte de educaţie susţinute de platformă, la alegerea candidatului. Cu informaţiile completate în profilul de candidat, aceştia pot atrage oferte de muncă potrivite, dar pot şi aplica mai simplu atunci când descoperă un job potrivit.
"«Donează cu CV-ul tău!» a apărut din dorinţa de a susţine candidaţii să îşi urmeze visurile şi să nu înceteze să caute jobul potrivit, pentru că satisfacţia profesională contribuie foarte mult la sentimentul de împlinire. În plus, prin această campanie, îi încurajăm pe candidaţi să facă un bine atât pentru ei, dar şi pentru cei din jur, pentru că BestJobs donează o sumă de bani în numele lor către 3 proiecte de educaţie, prin care le dăm şansa generaţiilor următoare să devină nişte profesionişti încrezători şi să îşi urmeze aspiraţiile în carieră
Cele trei cauze dintre care candidaţii pot alege sunt dezvoltate şi implementate împreună cu două organizaţii specializate în proiecte educaţionale: Şcoala de Valori şi Asociaţia pentru Responsabilitate Socială "Plan B". Prin proiectul , Şcoala de Valori îşi propune să sprijine 30 de copii din familii cu situaţii financiare precare să se pregătească şi să reuşească la examenul de Bacalaureat. Alături de Asociaţia "Plan B", BestJobs se alătură proiectelor "Superheroyi de Ucraina", un hub de suport şi activităţi didactice, în care copiii ucraineni refugiaţi se bucură, zilnic, de o copilărie normală, şi "Primul meu CV", un program de instruire şi dezvoltare dedicat elevilor de clasa a XII-a din comunităţile rurale vulnerabile, ce are ca obiectiv responsabilizarea, motivarea şi oferirea unei viziuni asupra viitorului a 100 de beneficiari direcţi şi peste 350 indirecţi.