"Atelierele Pegas", firma care a relansat brandul de biciclete Pegas analizează posibilitatea listării la Bursa de Valori Bucureşti, pe piaţa AeRO, în această vară, ne-a declarat, vineri, Andrei Botescu, administratorul societăţii.
Domnia sa ne-a precizat că anul trecut a început discuţiile în vederea admiterii la cotă: "Vizăm fie un plasament privat, fie o Ofertă Publică Iniţială, dar rămâne să luăm o decizie. Am vorbit foarte mult cu Bogdan Mugescu (n.r. specialist la Departamentul Business Development al BVB) şi cu Ludwik Sobolewski (n.r. directorul BVB). De asemenea, am discutat şi cu consultanţii autorizaţi. Teoretic, este bine să te listezi în primul val pe AeRO, când există un boom de imagine al pieţei, dar ne mai gândim. Este posibil să ne listăm din vară".
Andrei Botescu susţine că societatea poate să-şi dubleze cifra de afaceri şi să obţină o poziţie mai solidă în piaţă înainte de listare.
În opinia domniei sale, listarea oferă mai multă independenţă decât cooptarea unui acţionar: "Nu sunt prea multe condiţii de raportare pe AeRO şi nu sunt investitori foarte mari, dar există o oarecare atractivitate, întrucât bicicletele Pegas oferă un sentiment de apartenenţă naţională. Ar fi un plus de imagine pentru BVB să fie listată o afacere românească pornită într-un garaj".
• 60% din vânzări, pe Internet
Anul trecut, Atelierele Pegas au vândut aproximativ 1300 de biciclete, iar compania a avut o cifră de afaceri de 250.000 de euro, aproape dublă faţă de 2013, ne-a spus Andrei Botescu, subliniind: "Cred că 60% din vânzările noastre au fost realizate prin intermediul magazinului nostru online. Bicicletele au plecat în toată ţara şi chiar şi în străinătate. Cererea cea mai mare a fost în Bucureşti, dar am vândut biciclete şi în Arad, Timişoara, Braşov, Constanţa, Botoşani. Avem un mic profit şi vrem să ne extindem afacerile".
Domnul Botescu susţine că finanţarea firmei a fost asigurată din fonduri proprii, "bani de la prieteni, bani de la familii".
"Am început şi colaborarea cu băncile pentru contractarea creditelor", a adăugat domnia sa.
Administratorul societăţii ne-a mai spus: "Deja ne-am creat un istoric în piaţă şi sper să ne dezvoltăm mai uşor".
Planul său este ca firma să înceapă dezvoltarea departamentului de cercetare cu ajutorul fondurilor europene: "Am achiziţionat o imprimantă 3D de mare rezoluţie, cu care producem anumite componente din bicicletă. În 2015 avem în plan să investim aproximativ 100.000 de euro, iar 20-30% din fonduri le vom investi în reamenajarea magazinului".
• Firma a fost înfiinţată în 2011
Domnul Botescu susţine că analizează o serie de oferte de "bike-sharing" în parcuri (închiriere) , dar deocamdată nu va părăsi magazinul situat în clădirea Ciclop: "Ne simţim destul de confortabil aici, având în vedere că este o clădire istorică, cam abandonată şi se potriveşte oarecum proiectului nostru cultural. Sunt foarte mulţi turişti străini care vin în Bucureşti şi care ne vizitează în drumul lor prin oraş".
Andrei Botescu spune că ideea înfiinţării atelierului Pegas a apărut în 2009, pentru că îşi dorea să construiască un brand românesc cu expunere mare: "Puteam să începem de la zero sau să relansăm un brand care a fost uitat. Am vrut să avem un brand cu expunere mare, iar bicicletele Pegas au servit mai multor generaţii. Mi-am dorit să încep un proiect care să aibă şi o conotaţie culturală. Ideea mi-a venit după ce mi-au fost furate câteva biciclete americane din balcon, pe care le aveam pe când locuiam la parterul unui bloc. Nu am mai avut bani să-mi iau biciclete la fel de scumpe şi am vrut să încep un proiect de suflet, dar care să nu atragă hoţii".
Firma a apărut în 2011, potrivit lui Andrei Botescu, care ne-a spus că proiectul a fost greu la început, dar au fost ajutaţi de creşterea consumului de biciclete. "Lumea a început să cumpere biciclete din raţiuni ecologice şi economice, dar şi pentru îmbunătăţirea sănătăţii", este de părere Andrei Botescu, care ne-a mai spus: "Nu ne-am îmbogăţit. Încă nu a venit boom-ul pe care îl aşteptăm în privinţa vânzărilor de biciclete urbane".
Antreprenorul este de părere că infrastructura rămâne una dintre marile provocări ale pieţei pe care activează, întrucât crearea pistelor pentru biciclete a întârziat foarte mult şi nu este la nivelul dorit.