Veniturile ING Bank România au ajuns la 1,79 miliarde de lei în primul semestru din 2024, în creştere cu 9,6% faţă de perioada similară a anului anterior, conform unui comunicat transmis redacţiei.
Potrivit comunicatului, creşterea numărului de clienţi şi a portofoliului de credite acordate au fost principalii vectori ai performanţei din primele şase luni ale anului în care ING Bank România aniversează 30 de ani de activitate pe plan local.
Activele ING Bank România s-au majorat cu 19,6% în primele şase luni din 2024 şi au ajuns la valoarea de 75,5 mld. lei.
ING Bank România a obţinut rezultate financiare şi comerciale solide în primul semestru din 2024. În primul rând, ne bucură faptul că numărul de clienţi ai băncii noastre este în continuă creştere, ceea ce arată faptul că abordarea noastră axată pe experienţa clienţilor şi inovaţie rămâne relevantă şi atractivă. Am depăşit numărul de 1,85 milioane clienţi activi şi ne propunem să continuăm să dezvoltăm portfoliul de clienţi, atât persoane fizice cât şi juridice. Susţinem în mod activ şi constant mediul de afaceri românesc, iar un bun exemplu foarte vizibil în acest an este finanţarea de 150 milioane de euro acordată operatorului de telecomunicaţii Digi, un client cu care avem o lungă relaţie de parterneriat, şi pentru care am intermediat în ultimii 10 ani finanţări de peste 3 miliarde de euro.
Anul 2024 marchează aniversarea a 30 de ani de activitate ai ING pe piaţa bancară românească, perioada în care am contribuit la dezvoltarea sistemului bancar şi la bunul mers al afacerilor clienţilor noştri. Suntem singura bancă activă în România care a reuşit performanţa de a ajunge la o cotă de piaţă de peste 10% în totalul creditelor acordate şi depozitelor atrase, doar prin dezvoltare organică. Acest succes ne face să fim mândri de trecutul nostru, dar ne ambiţionează să continuăm să ne dezvoltăm şi pe viitor, beneficiind totodată de sprijinul constant al grupului ING. - Mihaela Bîtu, CEO, ING Bank România.
În primul semestru din 2024 s-a remarcat un ritm dublu de creştere a depozitelor atrase prin comparaţie cu creşterea portofoliului de credite, pe fondul inflaţiei şi a ratelor de dobândă relativ ridicate. Această tendinţă este normală, având în vedere aşteptările pieţei privind reducerea dobânzii de politică monetară, lucru pe care BNR de altfel l-a realizat în luna iulie (de la 6,75% la 6,5% pe an). Astfel, valoarea depozitelor atrase de la clienţi a ajuns la 64,9 miliarde de lei (în creştere cu 19,5% faţă de perioada similară din 2023), în timp ce portofoliul creditelor brute a ajuns la 41,1 miliarde de lei (+9% faţă de semestrul I al anului 2023), se menţionează în comunicat.
Am început încă un an cu rezultate îmbunătăţite în mod semnificativ, ceea ce ne confirmă încrederea continuă pe care clienţii noştri o au în noi. Veniturile au crescut cu aproximativ 10% faţă de aceeaşi perioadă a anului precedent, susţinute de o creştere comercială robustă. Cu toate că gestiunea prudentă a riscurilor a fost o prioritate, costul riscului a crescut cu RON 17m an pe an, datorită unei politici de provizionare ce ne confirmă în mod continuu calitatea solidă a activelor. Profitul înainte de impozitare a înregistrat o uşoară scădere pe fondul introducerii taxei pe cifra de afaceri, fără de care am fi arătat de asemenea o creştere. - Philipp Gamauf, CFO, ING Bank România.
Noi paşi, aceeaşi direcţie: sustenabilitate
ING Bank România a oferit noi împrumuturi pentru a sprijini tranziţia către economia verde, oferind credite cu discount-uri eco pentru persoane fizice în valoare de 78 de milioane de euro în perioada ianuarie- iunie 2024, depăşind valoarea totală acordată în 2023 (de 67 de milioane de euro). Creditele cu componente de sustenabilitate acordate companiilor au ajuns la valoarea de 727 milioane de euro (credite sindicalizate şi bilaterale pentru Companii mari), respectiv 19,6 milioane euro (tranzacţii sustenabile cu clienţi Business Banking).
Deciziile financiare sustenabile se iau atunci când oamenii sunt bine informaţi. De aceea, în ultimul an, peste 110.000 clienţi au făcut alegeri mai sănătoase financiar în urma recomandărilor primite de la ING. De anul acesta, instrumentul Statistici din Home'Bank le arată clienţilor cum să îşi gestioneze mai eficient bugetul personal, în timp ce produsul ING Together, care permite accesul la acelaşi cont curent unui număr de până la 4 persoane, aduce transparenţă şi eficienţă în managementul bugetelor comune. Şi pentru că există o nevoie tot mai mare a cuplurilor de a-şi planifica mai eficient bugetul comun, ING oferă partenerilor de viaţă posibilitatea de a accesa sesiuni gratuite de coaching financiar şi pot totodată viziona interviurile cu experţii în educaţie financiară în cadrul campaniei Echilibristică Financiară, se precizează în comunicat.
Antreprenoriatul feminin susţine sustenabilitatea economică şi socială şi joacă un rol esenţial în modelarea unui viitor durabil. Prin urmare, în luna aprilie, ING Bank România şi Visa au dat startul programului de mentorat şi coaching She's Next, la care s-au înscris 1.030 de antreprenoare, numărul de aplicaţii depăşind aşteptările cu 42%. Interesul crescut pentru aceste sesiuni a venit cu precădere din partea clientelor ING Business Banking, care au generat 70% din totalul aplicaţiilor. Programul va continua până în noiembrie, când vor avea loc pitch-ul şi gala de decernare a celor 3 premii în valoare de câte 10.000 de euro fiecare.
O altă premieră anul acesta a fost parteneriatul cu Ethical Media Alliance, un proiect non-profit care susţine startupurile jurnalistice ce produc informaţii de interes public şi conţinut cu impact social pozitiv. Realizată într-o manieră inedită, cu o campanie în care ING şi trupa Vunk au aniversat 30 de ani de activitate prin lansarea piesei Un sărut sărat şi-un răsărit, scopul acestei iniţiative este de a crea un cadru în care investiţiile media să fie realizate pe criterii etice.