Biz, prima revistă de business a României, a prezentat, miercuri, noua ediţie BrandRO, topul celor mai puternice branduri româneşti.
De 15 ani, jurnaliştii de la Biz împreuna cu Unlock Market Research analizează brandurile româneşti şi lansează, în fiecare toamnă, topul celor mai puternice branduri româneşti. BrandRO s-a impus drept un reper pentru toate companiile care activează pe plan naţional, dar şi în afara graniţelor, conform unui comunicat transmis redacţiei.
Înainte de prezentarea clasamentului din acest an şi premierea ocupanţilor primelor locuri din fiecare categorie analizată, conferinţa BrandRO a adus o sesiune aplicată cu ce contează acum în branding, ce fac companiile de succes şi ce-şi doresc consumatorii. Speakerii acestei sesiuni au fost Radu Bozocea, Partner Weizmann Ariana & Partners, Radu Savopol, Co-Founder 5 to go & Cereal Crunch, Eliza Calciu-Şerban, Marketing Director FrieslandCampina România, Ayako Funatsu, Fondatoare Origami & Paper Flowers Natsuko, Alison Mutler, Director Universul.net şi Luca Militello, CEO Spitalul Monza & fondatorul Asociaţiei VERA, potrivit comunicatului.
Topul BrandRO 2024 a fost precedat de dezvăluirea studiului Noul val BrandRO, dedicat brandurile româneşti "tinere", care în ultimii ani şi-au demonstrat potenţialul de a se impune în faţa consumatorilor.
"Mărcile româneşti demonstrează o rezilienţă extraordinară dar şi o capacitate mare de inovaţie, trăsături care au caracterizat şi revista Biz, care împlineşte anul acesta 25 de ani. BrandRO oferă un tablou complet al unor businessuri responsabile care pun România în mişcare şi care oferă lecţii utile tuturor celor care vor să aibă succes pe o piaţă cu o concurenţă tot mai intensă şi provocări la tot pasul", consideră Marta Uşurelu, owner Biz.
Primul loc în Topul BrandRO 2024 este ocupat de două branduri româneşti puternice: Borsec şi eMag.
Trofeul BrandRO a fost primit de compania Borsec, prin Mihaela Drăghici, PR Director Romaqua, fiind înmânat de Elena Filip, Owner EF Words.
eMag a primit trofeul prin intermediul lui Mircea Tomescu, Chief Marketing Officer, fiind înmânat de Alina Minu, Brand & Marketing Communication Director SAMEDAY Group.
Categoria BrandRO Fresh a fost adjudecată de Lăptăria cu Caimac, premiul fiind înmânat Alin Copîndeanu, Confondatorul Tudor Tailor, către Cornel Dănilă, General Manager Lăptăria cu Caimac.
Trofeul Legacy of the Year a mers la Farmec, fiind primit pe scenă de Dragoş Plopeanu, Manager naţional vânzări IKA la Farmec, de la Cornelia Pleşoianu, Coordonator Marketing BCR.
FAN Courier a primit trofeul BrandRO Innovation Leader Award, fiind reprezentant la Gala BrandRO 2024 de Adriana Manu, Marketing & Communication Director FAN Courier. Premiul i-a fost înmânat de Mihai Bonca, Senior Consultant la Brand Architects.
Cris-Tim a fost, la rândul său, recompensat cu BrandRO Innovation Leader Award, Ligia Smadu, Marketing Director Cris-Tim primind premiul de la Simona Dobrescu, SPA Manager THAIco SPA.
În categoria BrandRO Market Influence Award, trofeul a fost adjudecat de Napolact, reprezentat la gala de Eliza Calciu-Şerban, Marketing Director, FrieslandCampina România. Premiul a fost înmânat de Adriana Ilioiu, Marketing Director Sarantis Group.
În categoria BrandRO Digital Transformation Award, campionul acestei ediţii este Banca Transilvania, după cum a anunţat de pe scena galei chiar Marta Uşurelu, owner Biz, se menţionează în comunicat.
Arctic a primit titlul BrandRO Sustainability Champion Award. Premiul a fost înmânat lui Gabriel Eremia, Marketing and Product Management Director Arctic de Andrei Stoica, Senior Brand Manager Nespresso.
Regina Maria a primit BrandRO Community Impact Award. Alina Vintilă, PR & Internal Communication Coordinator Regina Maria a primit trofeul, pe scena Galei BrandRO 2024, de la Alex Lăpuşan, CEO & Founding Partner Zitec.
AQUA Carpatica a primit BrandRO Design and Aesthetics Award. Trofeul a fost primit de Valentina Vesler, Director de Comunicare & PR Valvis Holding, de la Liliana Bock, Marketing Director Maresi.
BrandRO Heritage Award a mers la Mărgăritar. Premiul i-a fost înmânat lui Sorin Soroceanu, Director Marketing şi Vânzări AGRANA România, de Luiza Dumitru, Communication & Marketing Director, OSCAR Downstream.
Titlul BrandRO Visionary Brand Award a fost înmânat de Andra Noviţchi, campioană mondială la karate, brandului Edenia, trofeul fiind ridicat de Camelia Manoil, Senior Brand Manager Edenia.
Dero a primit BrandRO Excellence Award. Carmen Gheorghe, Brand Manager Dero, a primit premiul de la Felix Tătaru, Preşedinte-fondator GMP Group.
BrandRO Game Changer Award a ajuns la Salt Bank. Viorel Ruse, Director Marketing si Comunicare, a primit trofeul de la Mădălina Uceanu, Managing Partner CareerAdvisor.
BrandRO Rising Star Award a mers către Heidi. Suzana Popescu, Brand Manager Heidi Chocolat, a primit trofeul de la Alina Donici, Founder Artesana.
5 to go a primit BrandRO Visionary Brand Award. Radu Savopol, Owner 5 to Go a primit trofeul pe scena Galei BrandRO 2024, de la Marinela Neacşu, Marketing Director Agrii Romania.
Topul BrandRO 2024 poate fi găsit integral pe revistabiz.ro dar şi în numărul din septembrie al revistei Biz.
Trofeele BrandRO 2024 au fost realizate de Alexandru Simion Boeriu, un artist plastic complex, care îmbină designul, pictura şi sculptura.
Gala BrandRO 2024 este susţinută de AQUA Carpatica, Carrefour, 5 to go, Napolact, Farmec, Deschidem Vinul Românesc şi Maidan.
Metolodogia BrandRO 2024
Studiul BrandRO măsoară puterea mărcilor româneşti din perspectiva investiţiei de încredere şi afectivitate care le este acordată de către consumatori fără a lua calcul indici financiari şi comerciali.
Studiul are la bază 600 de interviuri online şi este reprezentativ la nivel urban, la nivel de regiune, grad de urbanizare, împărţire pe sex şi vârstă a populaţiei între 18 şi 55 de ani.
Performanţa mărcilor româneşti este măsurată în baza a trei indicatori: importanţa mărcii, gradul de utilizare şi notorietatea ei. Importanţa unei mărci pentru consumator a fost măsurată cu ajutorul metodologiei MaxDiff (Maximum Differentiation Scaling) şi toate analizele au fost realizate la nivel de categorie, în total având 10 categorii de produse, se precizează în comunicat.
Respondenţii au realizat alegeri între calupuri de mărci, respectiv au ales care este cea mai importantă şi cea mai puţin importantă marcă pentru ei. Aceştia au făcut alegeri multiple între combinaţii unice de mărci. În urma acestor alegeri a fost calculat un indice de preferinţă pentru fiecare marcă, care ulterior a fost analizat împreună cu indicele de importanţă al fiecărei categorii în parte, obţinându-se astfel topul final.
O marcă este cu atât mai puternică din perspectiva românismului cu cât reuşeşte să-şi menţină poziţia în top, indiferent de fluctuaţiile socio-economice specifice ultimilor ani.