Se estimează că piaţa produselor cosmetice şi de înfrumuseţare va continua să crească, însă industria se confruntă în continuare cu greutăţi, în special din cauza cheltuielilor reduse ale consumatorilor din China. În plus, sectorul se confruntă cu o concurenţă sporită şi cu clienţi mai exigenţi care încearcă să-şi echilibreze cheltuielile în vremuri incerte. Cu toate acestea, scăderea inflaţiei şi recentele reduceri ale ratelor dobânzilor de către băncile centrale ar putea ajuta industria în anii următori, spune Bogdan Maioreanu, analist eToro.
Potrivit companiei de consultanţă McKinsey, în 2023, vânzările cu amănuntul pe piaţa globală a produselor de înfrumuseţare au crescut la 446 de miliarde de dolari, cu 10% mai mult decât în 2022. Cea mai mare creştere a fost în regiunea care grupează Orientul Mijlociu şi Africa cu 18%, urmată de America Latină cu 17%, Europa şi regiunea Asia-Pacific cu 10%, Australasia şi SUA cu 9%. Ultimul loc a fost ocupat de China continentală, cu o creştere de doar 3%. Creşterile de preţuri au fost cele care au condus la creşterea sectorului, în timp ce volumul global în toate zonele geografice a crescut doar cu 2% de la an la an. Creşterea pieţei produselor de înfrumuseţare din China a fost determinată în întregime de creşterea preţurilor.
Conform unui studiu realizat de Environmental Working Group, o persoană obişnuită foloseşte zilnic nouă produse de îngrijire personală. Acestea conţin 126 de ingrediente unice. Un bărbat din 100 şi 25% dintre femeile intervievate folosesc 15 sau mai multe produse în fiecare zi. Pentru industrie, aceasta este o veste bună, deoarece justifică o continuare a tendinţei de creştere. Până în 2028, McKinsey se aşteaptă ca sectorul frumuseţii să ajungă la 590 de miliarde de dolari, cu o rată de creştere anuală de 6 %. Dar pe pieţele mature, cum ar fi Statele Unite şi Europa, se estimează că atât creşterea preţurilor, cât şi cea a volumului vor fi de o singură cifră. În cadrul sectorului, se estimează că segmentul de lux va creşte cu o rată anuală de 9%, cel de prestigiu cu 7%, în timp ce piaţa produselor de masă va avea o rată de creştere de doar 5%. Toate celelalte categorii intermediare sunt estimate să crească cu 6%.
Perspectivele de îmbunătăţire ale industriei nu au rămas neobservate de fondul de investiţii al lui Warren Buffett. Ulta Beauty este una dintre cele mai noi deţineri ale Berkshire. Fondul a cumpărat peste 690.000 de acţiuni ale retailerului de cosmetice în al doilea trimestru al anului 2024. Aceasta echivalează cu 1,5% din acţiunile Ulta, dar reprezintă doar 0,1% din întregul portofoliu al Berkshire. Similar cu Sephora, Ulta Beauty este un retailer de produse cosmetice cu o gamă largă de preţuri.
Cel mai recent raport privind vânzările cu amănuntul din SUA a arătat că vânzările au depăşit aşteptările în august, crescând cu 0,1% de la o lună la alta, la 710,8 miliarde de dolari, cu o creştere de 2,1% de la an la an. Categoriile cu o evoluţie solidă au inclus magazinele de sănătate şi îngrijire personală, cu o creştere de 0,7% de la o lună la alta şi de 3,5% de la un an la altul. Acest lucru arată că este posibil ca retaileri precum Ulta Beauty, Walgreens Boots Alliance sau chiar Amazon să fi beneficiat de creştere. Iar acest lucru are un impact pozitiv şi asupra companiilor de frumuseţe şi cosmetică precum L'Oreal, Estee Lauder sau Coty.
De la începutul anului preţul acţiunilor Ulta Beauty şi L'Oreal a scăzut cu 17%, Estee Lauder a pierdut aproape 40% din valoare, iar Coty a scăzut cu peste 25%. Dar reducerile recente ale ratelor dobânzilor efectuate de băncile centrale pot ajuta aceste companii. Problemele create de inflaţie şi de cheltuielile scăzute ale consumatorilor din China sunt încă prezente. Cu toate acestea, reducerea costurilor de creditare ar putea contribui, în perioada următoare, la creşterea cheltuielilor discreţionare ale consumatorilor. Iar acest lucru este important şi pentru investitori.
Conform celui mai recent sondaj eToro Retail Investors Beat, aproximativ 25% dintre investitorii globali şi peste 34% dintre cei români deţin acţiuni în sectoarele de consum discreţionar, în timp ce 26% dintre investitorii globali şi 29% dintre investitorii români au acţiuni în sectorul bunurilor de consum de bază.