Casa de brokeraj Broker Cluj (BRK) deţine un pachet semnificativ de 6,46% din acţiunile companiei prelucrătoare de mase plastice Napochim Cluj (NACH), listată pe Rasdaq, pentru care mizează pe o rentabilitate a plasamentului de 12-14%, a declarat ieri pentru NewsIn Petru Prunea, preşedintele Broker.
"Pachetul de acţiuni Napochim a fost achiziţionat treptat în cursul acestui an, la un preţ mediu mulţumitor pentru noi. Este posibil să ne consolidăm poziţia în cadrul Napochim, dar trebuie să studiem mai în profunzime compania. Am investit cu încredere, mizând pe experienţa şi studiile preşedintelui Cornel Porumb. Pentru aceste plasamente estimăm o rentabilitate de 12-14%", a declarat Petru Prunea, preşedintele Broker Cluj.
De curând, Napochim şi-a majorat capitalul social cu 1,69 milioane lei, de la 4,67 milioane lei la 6,354 milioane lei. Majorarea s-a făcut prin încorporarea rezervelor constituite din profiturile nete din perioada 1997-2005, iar de acţiunile cu care se va majora capitalul vor beneficia acţionarii Napochim existenţi în registru la data de 15 mai. Gardul de alocare este de 36% acţiuni cu titlu gratuit, adică pentru 1.000 titluri deţinute se vor acorda 360 de acţiuni noi.
"Cumpărând în cursul anului, pentru o bună parte din pachetul raportat vom beneficia de acţiunile acordate cu titlu gratuit în cadrul majorării", a mai spus Petru Prunea.
Napochim produce articole de menaj pentru bucătărie şi baie, mobilier de grădină, ambalaje, rechizite, ghivece, folii şi sisteme de izolaţii. Napochim are un capital social de 6,354 milioane lei, divizat în 63,54 milioaner acţiuni, cu o valoare nominală de 0,10 lei. Asociaţia salariaţilor este acţionarul majoritar deţinând 51,11%, în vreme ce Broker Cluj deţine 6,46%, iar Adrian Prodănel are 5,82% din capitalul social.
În 2006, Napochim a obţinut un profit net de 184.520 lei, de 8,7 ori mai mic decât în 2005, când rezultatul net a fost de 1,6 milioane lei, unul din motivele care au diminuat profitul net fiind investiţiile pentru retehnologizare, care s-au ridicat la 1,1 milioane lei. Afacerile companiei au sporit însă cu 11,65%, de la 13,51 milioane lei în 2005, până la 15,1 milioane lei în 2006.
La sfârşitul anului trecut, datoriile companiei se ridicau la 4,56 milioane lei, creanţele se situau la 1,72 milioane lei, iar soldul creditelor era de 2,8 milioane lei.
Pentru anul în curs, Napochim are prevăzute investiţii de încă 1,1 milioane lei cu scopul creşterii capacităţii de prelucrare a maselor plastice, amenajarea unei incinte a companiei, precum şi pentru dotări.