Temerile de recesiune, care erau accentuate la începutul anului, încep să se disipeze pe măsură ce spread-urile (diferenţele) dintre randamentele obligaţiunilor se reduc, până la minimul acestui an, potrivit Bank of America, scrie Business Insider.
Conform ultimului sondaj al băncii efectuat în rândul investitorilor în instrumente de credit, deşi recesiunea a rămas principala preocupare în rândul respondenţilor, ponderea acestei îngrijorări a coborât la cel mai scăzut nivel din mai 2022. Alte temeri ale investitorilor de obligaţiuni includ inflaţia, creşterea ratelor dobânzilor şi riscurile geopolitice.
Spread-urile randamentelor obligaţiunilor se referă la prima pe care o primesc investitorii pentru că îşi asumă mai mult risc prin cumpărarea de obligaţiuni corporative din categoria "junk" în locul titlurilor de stat americane, mai sigure. Un spread în scădere semnalează că investitorii sunt mai încrezători în economie şi în profiturile corporaţiilor.
Conform DataTrek Research, scăderea randamentelor obligaţiunilor ar trebui să susţină continuarea tendinţei ascendente a pieţei acţiunilor, atât timp cât companiile îşi menţin profitabilitatea în trimestrul al doilea.
"Spread-urile dintre randamentele obligaţiunilor corporative reflectă o încredere sporită în câştigurile şi fluxurile de numerar viitoare, iar faptul că sunt aproape de minimele din 2023 este semnificativ", spune Nicholas Colas, cofondator al DataTrek Research. "În cazul în care în trimestrul al doilea companiile vor raporta bine, după cum ne aşeptăm, spread-urile ar trebui să atingă noi minime ale anului. Acest lucru ar confirma raliul actual al pieţei acţiunilor din SUA şi ne-ar pregăti pentru continuarea creşterii".
În opinia lui Colas, un alt aspect de bun augur pentru acţiunile din Statele Unite este scăderea căutărilor pe Google a cuvintelor Dow Jones.
"În opinia noastră, lipsa atenţiei generale asupra creşterii preţurilor acţiunilor este în mare parte o veste bună pentru economia SUA. În general, americanii se concentrează pe preţurile acţiunilor atunci când sunt în scădere şi le ignoră când cresc (...). Probabil că ar fi mai bine dacă consumatorii ar acorda o anumită atenţie creşterii preţurilor acţiunilor, deoarece asta ar putea întări încrederea şi spori cheltuielile. Dar, lucrurile nu funcţionează aşa", a spus Colas, citat de Business Insider.