Sistemul alternativ de tranzacţionare al Bursei de Valori Bucureşti, redenumit AeRO, nu se simte prea bine la mai bine de o lună după lansare, lichiditatea atingând nivelul minim în şedinţa de vineri, iar echipa BVB face eforturi să închege cât mai repede un portofoliu de companii atractive pentru investitori. În nota cu care ne-a obişnuit, BVB a organizat ieri încă un eveniment, al patrulea de acest fel, prin care IMM-urile au fost invitate să se prezinte în faţa investitorilor. Mai puţin obişnuită a fost absenţa directorului general BVB, Ludwik Sobolewski, care, la precedentele întâlniri, a ţinut un scurt discurs în faţa audienţei înainte de prezentările propriu-zise. Astfel, Laurenţiu Avram a fost primul antreprenor care a deschis festivităţile prin prezentarea conceptului de magazine Scoop Shop.
Domnia sa a precizat: "Strategia noastră este să venim cu preţuri mai mici cu cel puţin 30% faţă de celelalte magazine. Scoop - magazinul cu surprize este un concept care vrea să reia ideea magazinelor universale de odinioară, care aveau "de toate". Am gândit magazinele astfel încât să fie poziţionate în zone cu vizibilitate cât mai mare, "gard în gard" cu marii retaileri".
Laurenţiu Avram apreciază că piaţa locală de retail are o valoare de 34 de miliarde de euro, din care cel puţin 10% reprezintă stocurile care au nevoie să fie valorificate prin comercializare.
Domnul Avram susţine că Scoop Shop va fi disponibil în trei formate de magazine, unităţi mari (cu o suprafaţă de 100-200 de metri pătraţi), medii (cu 50-100 mp) şi mici (cu 20-50 mp).
Totodată, antreprenorul a arătat că 60% din fondul de marfă al magazinelor va fi vândut în primele 2-4 săptămâni, iar cel puţin 20% din marfă o să fie vândută la preţuri reduse cu 30-50% faţă de celelalte magazine.
"Restul produselor, care nu sunt vândute în decurs de 4-6 săptămâni, vor fi oferite cadou cumpărătorilor, pentru că nu ne permitem să ţinem produsele pe raft peste această perioadă", a spus Laurenţiu Avram, subliniind:
"Aceasta este prima reţea de retail dedicată stocurilor din stocuri. Retailerii tradiţionali sunt falimentari sau supravieţuiesc cu greu, astfel încât o soluţie ar putea fi ca ei să devină francizori Scoop".
Potrivit sursei citate, proiectul a fost lansat anul trecut, în luna mai, iar vânzările au început la sfârşitul lunii octombrie 2014. Laurenţiu Avram a adăugat: "Am atins vânzări lunare de circa 14.000 de euro, în timp ce achiziţiile produselor au reprezentat 9500 de euro pe lună.Am avut un profit brut de 12.500 de euro în primele trei luni. În prezent, avem 130 de companii cliente pentru vânzările business-to-business, 10 clienţi în sistem franciză şi 74 de furnizori, atât autohtoni, cât şi străini".
Creatorii conceptului Scoop Shop îşi propun să ajungă la un număr de 75 de magazine până în 2017 şi să acopere zona Bucureşti-Constanţa-Braşov. "Pentru atingerea acestor obiective, avem nevoie de investiţii de 200.000 de euro şi suntem dispuşi să vindem 50% din afacere", a conchis Laurenţiu Avram.
• Şeful Cronos Curier: "Înclinăm spre o listare tehnică, dar încă nu ştim sigur"
A doua companie prezentă ieri în faţa investitorilor a fost Cronos Curier, reprezentantă de directorul executiv Andrei Marinescu. Domnul Marinescu a declarat că firma pe care o conduce are o cotă de piaţă de 5-7%, la nivelul anului trecut, luând în calcul şi companiile noastre de stat: "În 2014, am avut o cifră de afaceri de 19,8 milioane lei, cu un profit net de 331.000 de lei, în condiţiile în care piaţa de curierat are o valoare de circa 300-360 de milioane de euro".
Andrei Marinescu vrea să investească 500.000 de euro, în următorii doi ani, ca să dubleze flota auto: "Flota noastră cuprinde 150 de autovehicule, avem 100 de angajaţi, plus peste 300 de parteneri şi aproape 6.000 de clienţi în mai multe domenii. Înclinăm spre o listare tehnică, dar încă nu ştim sigur. Ne dorim să atingem o cifră de afaceri de 32 milioane de lei în 2018 şi avem nevoie de 750.000 de euro până atunci".
• Inventatorul Ionuţ Budişteanu: "Nici nu se pune problema să mă listez acum, am făcut firma de trei săptămâni"
Punctul de atracţie al evenimentului de ieri a părut să fie VisionBot, o creaţie a inventatorului şi electronistului Ionuţ Budişteanu, care a venit în faţa investitorilor cu prototipul unui robot ce asamblează cipuri pe plăcile electronice.
Domnia sa a precizat: "Cea mai mare provocare este să transpui prototipurile în produse pe piaţă, iar eu vreau să fac un robot industrial. Dacă vrei un robot industrial ai două variante, fie îţi cumperi unul, fie trimiţi schemele la o fabrică. Însă, până acum, nu am reuşit să găsesc pe cineva care să-mi producă robotul fără să-mi modifice schemele de proiectare. Eu am un prototip de robot care asamblează cipuri pe plăcile electronice".
Ionuţ Budişteanu a declarat că vrea să lanseze prototipul robotului pe platforma de crowdfunding Kickstarter, în următoarele trei luni, pentru că "acolo se pot cumpăra produse ale start-up-urilor".
Potrivit sursei citate, costul componentelor este de circa 600 de dolari, iar roboţii ar putea să fie vânduţi cu 2.000-2.500 de dolari. "Robotul asamblează aproximativ 2.000 de componente pe oră", a spus Ionuţ Budişteanu, subliniind: "Aş putea să obţin un profit anual de 450.000 de dolari şi mai am în plan să mai creez 2-3 prototipuri.Nici nu se pune problema să mă listez acum, poate peste 2-3 ani. Am făcut firma abia acum trei săptămâni".
• Cristian Lascu, Sea Trade Shipping: "Abia am aflat de AeRO, aştept mai multe detalii pe viitor"
Seria prezentărilor de ieri de la BVB a fost încheiată de Cristian Lascu, reprezentantul companiei de transport maritim Sea Trade Shipping.
Domnia sa a declarat că firma a fost înfiinţată în 2009, iar timp de trei ani a efectuat doar transporturi maritime interne: "În 2012, am hotărât să extindem domeniul de activitate cu serviciile de logistică. În prezent, avem patru angajaţi, iar eu sunt asociat unic".
Antreprenorul susţine că a aflat de curând de existenţa AeRO: "Abia joi am aflat de AeRO de la Bogdan (n.r. Bogdan Mugescu, business development specialist al BVB), iar vineri m-a invitat să vin să vorbesc în faţa investitorilor. Nu ştiu ce să vă spun despre listare, aştept mai multe detalii pe viitor".
Potrivit sursei citate, Sea Trade Shipping a avut o cifră de afaceri de 14,3 milioane lei, cu un profit de circa 516.000 lei. "Pentru acest an estimez afaceri de 17,2 milioane lei, urmând ca în 2017 să atingem 24,8 milioane de lei şi un profit de aproape 800.000 de lei", a spus domnul Lascu, subliniind că, pe termen scurt, are în plan să deschidă birouri la Bucureşti, Cluj şi Timişoara. Totodată, antreprenorul vrea să extindă serviciile companiei prin inaugurarea unei reprezentanţe la Otopeni, pentru activitatea privind transportul aerian şi operaţiunile vamale.
1. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 31.03.2015, 04:01)
daca nu se impun reguli de protectie a investitorilor in caz de delistare a companiei de pe AERO (oferta publica obligatorie), va agitati degeaba cu AERO
1.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1)
(mesaj trimis de anonim în data de 31.03.2015, 09:00)
AERO a famas fara aero la cinci minute de la decolare. SIBEX e tinut in fereastra pentru pensie. La BVB avem evoie de DIICOT sa scapam de excroci si hoti care striga hotii. E minunat in piata. Multumim ASF
2. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 31.03.2015, 12:10)
AERO vinde de la FRAERO...
3. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 31.03.2015, 12:13)
pe toata piata de capital, regulile sunt respectate doar de brokeri, care altfel isi pun in pericol afacerea(e drept ca unii si-au compromis-o penal, dar e treaba lor, pacat de clientii lor)...in rest emitenti fac fix ce vor si in acesti ani am trait personal numeroase cazuri...m-am adresat bursa (...) pt a ajuta la eliminarea abuzurilor, inclusiv a celor din asf, dar degeaba...atunci, ce mai e de facut?