Retailerul francez "Carrefour" SA şi grupul britanic "Tesco" Plc vor forma o alianţă strategică pe termen lung în domeniul achiziţiilor, la nivel global, în vederea reducerii cos-turilor lor, potrivit Reuters.
Alianţa, ai cărei termeni financiari nu au fost dezvăluiţi, va privi relaţiile strategice cu furnizorii globali, servicii de marketing, colectare de date, achiziţii în comun de produse sub brand propriu şi bunuri care nu sunt destinate recomercializării.
Alianţa, care va fi parafată în mod oficial în următoarele două săptămâni, va exclude produsele alimentare proaspete, iar fiecare dintre cele două companii va continua să lucreze cu furnizorii parteneri la nivel local şi naţional.
Alexandre Bompard, directorul executiv al "Carrefour", a declarat: "Această alianţă strategică între Carrefour şi Tesco reprezintă o înţelegere majoră, care combină experienţa în achiziţii a doi lideri mondiali, complementari din punct de vedere geografic, cu strategii comune".
La rândul său, directorul general al "Tesco", Dave Lewis, a spus: "Lucrând împreună şi profitând la maximum de experienţa şi capacitatea noastră în domeniul aprovizionării vom fi capabili să oferim clienţilor o posibilitate mai mare de a alege, o calitate şi o valoare mai bună".
Grupul "Carrefour", cel mai mare retailer din Europa, a anunţat în ianuarie planuri de reducere a cos-turilor şi a numărului de locuri de muncă, creşterea investiţiilor în comerţul electronic şi căutarea unui parteneriat în China, într-un efort de a îmbunătăţi profitabilitatea şi veniturile şi de a depăşi companiile concurente din Franţa, în dezvoltarea produselor des-tinate cumpărăturilor online.
"Carrefour" realizează cea mai mare parte din vânzările sale de 88 de miliarde de euro în Europa, în vreme ce Brazilia este a doua sa piaţă de desfacere, după Franţa. Alianţa sa cu "Tesco" exclude China şi Polonia.