"Carrefour" SA, cel mai mare retailer din Europa, şi-a majorat vânzările în ultimul trimestru din 2010, în baza cererii de pe pieţele emergente.
În perioada menţionată, vânzările companiei franceze au sporit cu 5,1%, la 27,1 miliarde euro, de la 25,8 miliarde euro în anul anterior. Cifra este conformă aşteptărilor analiştilor.
Vânzările în America Latină şi Asia au crescut cu peste 10% în trimestrul patru din 2010, compensând declinul din Europa, unde multe guverne au implementat măsuri de aus-teritate pentru reducerea datoriilor, care au afectat puterea de cumpărare a consumatorilor. Vânzările din Franţa, cea mai importantă piaţă a companiei, au crescut cu 0,4% în perioada octombrie-decembrie 2010, la 11,18 miliarde euro.
"Carrefour" anticipează vânzări şi profituri în creştere până în 2015, compania modernizându-şi lanţurile comerciale din vestul Europei.
Pe întregul an trecut, vânzările anuale ale companiei au fost de 101 miliarde euro, cu 5,8% mai mari decât în 2009.
Pe de altă parte, retailerul francez a confirmat pierderi de 550 milioane de euro în Brazilia, în 2010. În decembrie, în baza unui audit al firmei KPMG, "Carrefour" a anunţat alocarea sumei de 550 de milioane de euro pentru filiala sa braziliană, pe anul 2010, pentru acoperirea unor pierderi, ajustări ale stocurilor, taxe şi plăţi către furnizori.
"Carrefour" estimează ca a avut un profit de 3,025 miliarde euro (4 miliarde dolari) în 2010, în creştere cu 11% faţă de anul precedent.