Compania daneză "Carlsberg" A/S, producătorul berii Tuborg, şi-a dublat profitul în trimestrul al doilea, datorită sporirii vânzărilor în Europa de Vest, dar şi a veniturilor mari obţinute de societatea mixtă pe care o deţine în Rusia. Profitul net al companiei a cres-cut la 1,27 miliarde de coroane (220 milioane de dolari), de la 633 milioane de coroane în trimestrul al doilea din 2005. Analiştii anticipau un 1,11 miliarde de coroane. Rezultatele publicate includ un câştig de 498 milioane de coroane din vânzarea unei cote deţinute la "Hite Brewery" Co. din Coreea de Sud.
Vânzările companiei au crescut cu 9,8%, la 11,4 miliarde de coroa-ne. Societatea a avut de câştigat de pe urma cererii mari din perioada Cupei Mondiale a Fotbalului, care s-a desfăşurat în Germania, în intervalul 9 iunie-9 iulie, dar şi a temperaturilor ridicate din ves-tul Europei.
"Carlsberg", companie care a produs prima bere în 1847, şi-a modificat în creştere cu 200 de milioane de coroane estimările pentru profitul operaţional anual, aşteptând circa 3,75 miliarde de coroane în 2006. Profitul net este preconizat să atingă circa 1,8 miliarde de coroane, mai mult cu 150 milioane decât previziunile anterioare. În prima jumătate din 2006, "Carlsberg" a vândut 33,9 milioane de hectolitri de bere, cu 6% mai mult decât în perioada similară din 2005. Creşterea s-a datorat în primul rând veniturilor "Baltic Beverages Holding" AB din Rusia, societatea la care "Carlsberg" este parte împreună cu "Scottish & Newcastle" Plc. În trimestrul al doilea, vânzările "Carlsberg" au sporit cu 4% în Europa de Vest, ca volum, iar ca valoare - cu 7%, la 7,46 miliarde de coroane. În Europa de Est, vânzările "Carlsberg" au crescut cu 1%, iar în Asia au sporit cu 65%.
"Carlsberg" închide unele fabrici din Europa de Vest, mutându-şi producţia pe pieţe precum Rusia şi Asia, ca să-şi sporească profitabilitatea.