La aproape şapte luni după misterioasa dispariţie a zborului MH370 al companiei Malaysia Airlines, căutările submarine au fost reluate luni în Oceanul Indian unde s-ar fi prăbuşit avionul, au anunţat autorităţile australiene, citate de AFP.
După o primă fază de căutări infructuoase la suprafaţă şi în adâncime, o navă specializată închiriată de Malaezia a început să sondeze fundul oceanului pentru a încerca să localizeze epava avionului Boeing 777-200, dispărut pe 8 martie, la puţin timp după decolarea de la Kuala Lumpur cu destinaţia Beijing, cu 239 de persoane la bord.
"Nava GO Phoenix, care a îmbarcat materiale şi experţi puşi la dispoziţie de Phoenix International, a sosit în zona de căutare din sudul Oceanului Indian şi a început operaţiunile de explorare submarină", a făcut cunoscut Biroul australian pentru securitatea transporturilor (ATSB).
GO Phoenix şi Fugro Discovery - închiriată de Australia - vor scufunda la 5.000 sau 6.000 de metri puternice sonare programate să detecteze părţile voluminoase ale epavei avionului, cum ar fi motoarele, trenul de aterizare şi fuselajul.
Orice contact cu cabina piloţilor a încetat după aproape o oră de zbor şi nicio urmă fizică a aparatului nu a fost găsită între timp. Cu toate acestea, sistemele sale de comunicaţii s-au conectat în mai multe rânduri la sateliţi, fapt ce a permis reconstituirea traiectoriei presupuse până la probabila prăbuşire în mare în sudul Oceanului Indian, în largul coastelor de vest ale Australiei.
Au fost luate în discuţie mai multe ipoteze, de la un moment de nebunie al pilotului sau copilotului la deturnare ori un grav accident mecanic.
Explicaţia cea mai credibilă, potrivit responsabililor care desfăşoară ancheta, este că o scădere bruscă a nivelului oxigenului la bordul avionului a adus echipajul şi pasagerii în stare de inconştienţă. Avionul ar fi continuat să zboare pe pilot automat până la prăbuşirea în mare când a rămas fără carburant.
Dintre cei 239 de pasageri şi membri ai echipajului, 153 erau chinezi, reaminteşte AFR.