CEC Bank, instituţia financiară cu cea mai lungă tradiţie şi cea mai extinsă reţea teritorială din România, îşi modernizează infrastructura internă de date folosind cea mai performantă tehnologie disponibilă pe piaţă: gestionarea software a traficului de date la nivelul întregii reţele - Software Defined Wide Area Network, conform unui comunicat remis redacţiei.
Reţelele interne de date joacă un rol esenţial în activitatea băncii şi în asigurarea serviciilor bancare către public: prin intermediul reţelei interne se realizează transferul de informaţii între unităţi şi la nivelul Centralei - pentru operaţiuni bancare, credite, etc. În ultimul an, necesităţile la nivelul băncii au crescut exponenţial în contextul lansării unor proiecte ambiţioase de digitalizare - sistem electronic de management al documentelor, magazin virtual pentru accesarea serviciilor bancare, dar şi în contextul implementării unui model de lucru hibrid la nivelul echipelor interne, subliniază sursa citată.
În ultimul an, CEC Bank a asistat la dublarea numărului de e-mailuri, până la 8 milioane, la 150.000 de şedinţe online pe Teams şi la creşterea cu 70% a numărului de documente stocate în reţeaua internă. În acest context, banca avea nevoie să-şi modernizeze rapid infrastructura IT. În mai puţin de cinci luni, sistemul de gestiune software a traficului de date SD-WAN a fost implementat în peste 80% din locaţiile CEC Bank - cea mai mare reţea bancară din România, cu peste 1.000 de unităţi. Graţie alocării dinamice a benzilor de comunicaţie a fost posibilă creşterea capacităţii reţelei de până la 20 de ori, dar şi implementarea unor soluţii IT moderne de securitate, cloud şi Office 365.
Abordarea SD-WAN a permis modernizarea infrastructurii în timp record şi cu costuri reduse, prin configurarea centralizată, de la distanţă, a întregii reţele, prin software, comparativ cu abordarea tradiţională, în care schimbul de date prin reţeaua internă era asigurat prin configurarea manuală a echipamentelor şi conexiunilor, se arată în comunicat.