CEL PUŢIN DEOCAMDATĂ, Iranul spune "stop" proiectului Logan

Alina Vasiescu
Ziarul BURSA #Internaţional / 20 aprilie 2006

Iranienii vor ca grupul francez "Renault" să le permită exportul acestui model pe pieţele sale tradiţionale

Iranul a suspendat proiectul constructorului auto francez "Renault" privind producţia modelului Logan, ca urmare a unei dispute pe tema exporturilor aces-tui model, după cum anunţă ministrul iranian al industriei, Ali-Reza Tahmasebi. "Atîta vreme cît < Renault > nu răspunde nevoilor noastre, proiectul va fi oprit", a afirmat Ali-Reza Tahmasebi. La rîndul său, responsabilul cu relaţiile publice din Ministerul iranian al Industriei, Mohammad Karimi, a declarat: "Compania franceză trebuie să pună la dispoziţia Iranului o parte din piaţa de export pentru modelul Logan, iar aplicarea contractului dintre cele două părţi depinde de acest aspect".

Proiectul Logan (L-90) a apărut în anul 2004, prin crearea unei firme mixte, între "Renault Pars", divizia iraniană a grupului francez, şi "Automotive Industry Development", care reuneşte cei mai importanţi producători auto iranieni, deţinuţi de stat - "Saipa" şi "Iran Khodro". Înţelegerea iniţială a fost semnată în martie 2004, partea franceză controlînd 51% din acţiunile proiectului comun, iar partea iraniană restul.

Agenţia iraniană de presă ISNA a citat un oficial al companiei "Renault", spunînd că reprezentanţii producătorului auto francez poartă, acum, discuţii pe marginea condiţiilor de derulare a proiectului L-90. Partea iraniană vrea să poată exporta aproximativ 20% din autovehiculele Logan produse în Iran.

Proiectul "Renault" în Iran valorează 300 de milioane de euro (369 milioane de dolari) şi este cea mai mare investiţie directă şi pe termen lung realizată de o companie franceză după înfiinţarea republicii islamice Iran (1979). Lansarea primului autoturism L-90 era programată pentru luna mai 2006, cu un obiectiv de 300.000 vehicule pe an. L-90 este văzut ca un succesor al modelului Paykan, un fel de maşină naţională a Iranului. Linia de producţie a acestui automobil a fost preluată în 1960, de la "Hillman Hunter" Marea Britanie. Paykan este fabricat de "Iran Khodro", fiind un model similar Trabantului german. Compania urmează să stopeze producţia lansată în 2005.

Majoritatea automobilelor fabricate în Iran au la bază un parteneriat între producătorii locali şi grupurile auto străine, la care se adaugă acorduri separate pentru importul de piese pentru aceste autovehicule. În prezent, Iranul produce autoturisme Peugeot 405 şi Peugeot 206, dar şi autovehicule japoneze sau sud-coreene.

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
Fix la cos
IBC SOLAR
rpia.ro
danescu.ro
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

27 Sep. 2024
Euro (EUR)Euro4.9760
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.4612
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.2832
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.9711
Gram de aur (XAU)Gram de aur382.0804

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
citiesoftomorrow.ro
energyexpo.ro
cnipmmr.ro
roenergy.eu
notorium.ro
rommedica.ro
prow.ro
aiiro.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb