Piaţa plăcilor ceramice va scădea cu 10%, estimează Eduard Măcărescu, directorul comercial al companiei, menţionând că în 2011 nu vor fi înregistrate creşteri în acest domeniu. Cu toate acestea potenţialul din ţara noastră pentru următorii ani pe segmentul plăcilor ceramice este foarte mare, în opinia domniei sale: "Singurii noştrii concurenţi în acest moment sunt produsele din China, dar produsele chinezeşti nu le cumpără toată lumea". Din cauza creşterii ponderii produselor chinezeşti care sunt "ieftine şi proaste" preţul mediu al plăcilor ceramice a scăzut cu aproximativ 10%. În aceste condiţii, preţul mediu al produselor Cesarom a înregistrat o creştere cu 8%, ca urmare a modificării sortimentelor. Cesarom exportă produse în Grecia, Bulgaria, Irak şi Republica Moldova, intenţionând să-şi lărgească aria de export şi în ţări din Europa de Vest, cum ar fi Franţa, Elveţia sau Germania. Pentru acest an compania mizează pe exporturi de 2 milioane de euro, adică aproximativ 5% din cifra de afaceri prognozată.
Cesarom: Piaţa plăcilor ceramice va scădea cu 10%
Emilia Olescu
Companii #Construcţii / 23 iunie 2010