Izolarea Rusiei se face cu toate armele posibile şi nici cinematografia nu face excepţie. Disney şi Sony Pictures au suspendat lansarea filmelor lor în sălile de cinema din Rusia după invazia Ucrainei, aşa cum au făcut alte companii care au ales să se distanţeze de Rusia. "Ţinând cont de invazia neprovocată de Ucraina şi de criza umanitară tragică, suspendăm lansarea de filme în sălile din Rusia" , a declarat luni Disney, într-un comunicat. "Vom lua decizii comerciale pe viitor în funcţie de evoluţia situaţiei", a adăugat compania. Disney afirmă că lucrează cu ONG-uri pentru a furniza ajutor de urgenţă şi alte forme de asistenţă umanitară refugiaţilor. Sony Pictures, filiala grupului japonez Sony, a anunţat de asemenea că va suspenda lansarea filmelor sale în sălile de cinema din Rusia, între care celei a "Morbius", noua sa superproducţie în universul supereroilor. Sony Pictures şi-a justificat într-un comunicat decizia "prin acţiunea militară în desfăşurare în Ucraina, incertitudinea care rezultă de aici şi criza umanitară declanşată în acestă regiune". "Gândurile noastre şi rugăciunile noastre merg către cei care sunt afectaţi şi sperăm că această criză va fi rezolvată rapid", a adăugat Sony Pictures.
Pe de altă parte, deşi obligată de noua legislaţie din Rusia, platforma americană de streaming spune că nu are de gând să difuzeze canalele de televiziune pe care Moscova le foloseşte pentru propagandă. Conform unei noi legi, platformele de video cu peste 100.000 de abonaţi sunt obligate să difuzeze în Rusia 20 de posturi de televiziune alese de autoritatea locală în telecomunicaţii, Roskomnadzor. Printre cele 20 de posturi se numără Channel One, cunoscut pentru propaganda pro Kremlin, precum şi Spa, un canal asociat cu Biserica Ortodoxă Rusă. Legea intră în vigoare chiar de la 1 martie, în plină invazie a Rusiei în Ucraina, când informaţiile difuzate de posturile de propagandă sunt cu totul altele decât realitatea. Pe de altă parte, Netflix nu suportă, deocamdată, live streaming în niciuna din ţările în care operează şi ar putea folosi acest argument în cazul în care platforma va fi ameninţată cu amenzi sau chiar cu închiderea în Rusia.
În social media blocada este de asemenea una fără precedent. Facebook, Twitter şi Microsoft au luat deja măsuri luni prin limitarea difuzării de informaţii provenind de la mass-media afiliate guvernului rus.