Premierul Dacian Cioloş precizează că principiul "insuflat" de Guvern prin demersurile de simplificare şi debirocratizare este aplicat în prezent şi de Poliţia Română.
"Un nou exemplu că modernizarea, adaptarea la era digitală şi apropierea de cetăţeni se întâmplă în mod real, pas cu pas, în instituţiile cheie. Principiul insuflat de Guvern prin demersurile de simplificare şi debirocratizare, aplicat acum de către Poliţia Română, cu un rezultat care va scuti oamenii de multe drumuri şi cheltuieli", a scris Cioloş, astăzi, pe Facebook.
De asemenea, premierul a distribuit un comunicat al IGPR, potrivit căruia Poliţia Română operaţionalizează prevederile OUG 41 din 2016 privind stabilirea unor măsuri de simplificare la nivelul administraţiei publice centrale şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative.
Conform IGPR, atât copia actului de identitate, necesară obţinerii unor documente de la poliţie (cazier judiciar, avize, atestate etc.), cât şi dovada plăţii amenzii de circulaţie se pot trimite, scanate, pe adresa de e-mail a fiecărui inspectorat de poliţie judeţean, precum şi a Poliţiei Capitalei.
Totodată, pentru a nu mai apela la serviciile poştale sau pentru a nu se mai deplasa la unitatea de poliţie, cetăţenii pot trimite dovada plăţii amenzii la e-mailul unităţii teritoriale din care face parte agentul constatator care i-a sancţionat.
Pentru obţinerea certificatului de cazier judiciar, nu se mai solicită timbrul fiscal în valoare de 2 lei.