• Compania ridică o fabrică în Rusia
Constructorul auto nipon "Nissan Motor", al doilea din Japonia, raportează o creştere de 9,4% a profiturilor în ultimul trimestru din exerciţiul fiscal 2005/2006, în condiţiile în care vînzările sale au sporit semnificativ în China. În plus, deprecierea yenului în raport cu dolarul a determinat creşterea veniturilor realizate de companie în SUA.
Profitul net al companiei cu sediul în Tokyo a atins recordul de 152,4 miliarde de yeni (1,33 miliarde de dolari) sau 36,83 yeni/acţiune în perioada ianuarie-martie 2006, comparativ cu 139,3 miliarde de yeni ori 33,79 yeni/acţiune în primele trei luni din 2005. Rezultatele obţinute de societate sînt conforme aşteptărilor analiştilor (151 miliarde de yeni). În perioada de raportare, vînzările producătorului auto au crescut cu 6,4%, la 23 miliarde dolari.
Către finele anului, "Nissan" va lansa două noi modele în SUA: Versa şi Sentra, urmărind să cîştige cotă de piaţă în defavoarea rivalilor "General Motors" şi "Ford Motor". "Nissan" plănuieşte să lanseze 22 de modele noi sau variante existente modernizate, în următorii doi ani. Oficialii companiei estimează că, la finele lunii martie 2009, "Nissan" va livra, la nivel global, 4,2 milioane de autovehicule. Tot pentru începutul anului 2009, compania şi-a stabilit ca obiectiv lansarea producţiei la fabrica din Rusia, pe care o va construi în apropierea oraşului St. Petersburg. Investiţia se ridică la 22,7 miliarde de yeni, iar unitatea de producţie ar putea număra 750 de angajaţi. Capacitatea de producţie va fi de 50.000 de vehicule anual.