Producătorul olandez de bere "Heineken" NV, al patrulea la nivel mondial, şi-a micşorat cu 8,2% cîştigurile pe prima jumătate a acestui an, dat fiind că a avut cheltuieli sporite cu publicitatea, menită să atragă consumatori în regiunile în care societatea se confruntă cu scăderea vînzărilor: Europa şi SUA. În plus, declinul dolarului în raport cu euro afectează rezultatele societăţii. Profitul net al firmei a fost de 345 milioane de euro (430,8 milioane de dolari) sau 70 de cenţi/acţiune, faţă de 376 milioane de euro ori 77 de cenţi/acţiune în primul semestru din 2004. Analiştii anticipau beneficii de 350,5 milioane euro.
"Heineken" a alocat un buget de circa 100 de milioane de euro în acest an activităţilor de marketing, ca să impulsioneze cererea pe pieţele din Europa şi SUA, regiuni în care compania realizează aproape două treimi din vînzările sale. Potrivit spuselor conducerii "Heineken", introducerea de noi mărci de bere pe piaţă şi concentrarea cheltuielilor cu publicitatea pe brand-uri care creează o valoare adăugată importantă vor determina compania să-şi dezvolte pieţele.
"Heineken", producătorul mărcilor Amstel, a înregistrat costuri de 34 de milioane de euro în urma disponibilizărilor din Franţa, dar şi a schimbării suferite la nivelul managementului în Europa.