Una dintre cele mai aglomerate artere de circulaţie din judeţul Galaţi va fi modernizată cu fonduri de la Consiliul Judeţean, iar pentru ca lucrările să fie făcute cât mai repede autorităţile judeţene au cerut şi ajutorul CNAIR. Este vorba despre DN 25, un drum care trebuie modernizat şi extins la patru benzi, acolo unde este posibil.
Costel Fotea, preşedintele CJ Galaţi, a anunţat că astăzi a semnat contractul privind realizarea studiului de fezabilitate, a studiilor de teren şi a documentaţiei de avizare a lucrărilor de intervenţie pentru modernizarea DN25, pe tronsonul Galaţi - Tudor Vladimirescu.
"DN 25 este una dintre cele mai aglomerate artere de circulaţie din judeţ, traficul fiind infernal în anumite momente ale zilei. Drumul trebuie modernizat şi extins la patru benzi acolo unde este posibil. Pentru a realiza acest lucru cât mai repede, am facut un parteneriat cu CNAIR, care are în proprietate şi administrare acest drum, pentru o amplă şi necesară investiţie de modernizare pe aproximativ 40 de kilometri, între Galaţi şi Tudor Vladimirescu. Licitaţia a fost câştigată de S.C Like Consulting S.R.L, iar valoarea contractului este de 2.180.000 de lei (fără TVA. Firma care a câştigat licitaţia pentru realizarea studiului de fezabilitate are doar câteva luni la dispoziţie pentru a configura cea mai bună variantă de traseu, inclusiv pentru a stabili zonele unde se pot construi pasaje sau poduri. După ce vor fi făcute toate aceste studii, proiectul va fi depus spre finanţare pe fonduri europene", a declarat Costel Fotea, preşedintele Consiliului Judeţean Galaţi.
Contractul prevede realizarea studiului de fezabilitate şi a documentaţiei de autorizare a lucrărilor de intervenţie, inclusiv studiul geotehnic, ridicările topografice, studiul hidrologic, studiul de trafic, studiul hidraulic, studiile de coexistenţă, studiul arheologic, toate studiile specifice solicitate de instituţiile avizatoare, documentaţiile suport pentru obţinerea de avize, acorduri şi autorizaţii, documentaţia necesară obţinerii avizului de oportunitate, studiul de evaluare a emisiilor CO2, analiza cost-beneficiu, analiza instituţională, raportul privind evaluarea impactului asupra mediului, harta cu datele de geolocalizare ale investiţiei, raportul privind utilităţile (unde este cazul) şi documentaţia tehnică aferentă stabilirii culoarului de expropriere (dacă este cazul).