ING lansează Statistici, un instrument din Home'Bank, relevant pentru clienţi băncii, care le permite să urmărească şi să analizeze mai bine cheltuielile lunare pe diferite categorii, precum şi să gestioneze mai eficient bugetul personal sau cheltuielile comune, conform unui comunicat de presă al băncii.
Clienţii vor putea vedea în aplicaţia bancară o imagine de ansamblu asupra cheltuielilor, a economiilor şi investiţiilor. Totodată, vor putea compara categoriile de cheltuieli de la lună la lună.
"Statistici este una dintre cele mai cerute funcţii de către clienţi, din dorinţa de a urmări mai bine unde s-au dus banii lor, dar şi un instrument relevant pentru a-şi înţelege comportamentul financiar. Mai simplu spus, clienţii pot fi de acum cu ochii pe toate conturile lor şi îşi pot ţine socoteala cheltuielilor, a sumelor economisite sau investite", a afirmat Eleni Skoura, Head of Retail Banking, ING Bank România.
Fiecare plată şi transfer efectuate cu cardul de debit sau credit vor apărea în una dintre cele 12 categorii: Investiţii & Asigurări, Rată credite, Retrageri ATM, Servicii, Timp Liber & Educaţie, Transferuri, Taxe & Comisioane, Cumpărături, Transport, Călătorii, Utilităţi şi Alte plăţi.
În fiecare categorie, clienţii vor găsi alte subcategorii pentru a-şi grupa plăţile cât mai specific. De exemplu, în categoria Cumpărături, au mai multe subcategorii (ex.: Fashion şi Sport), pentru diferenţierea tipurilor de cheltuieli realizate. Analizând toate aceste categorii, vor putea avea mai mult control asupra banilor lor.
"Observăm un interes crescut în rândul clienţilor noştri pentru economisire. Astfel, în 2023, aceştia au economisit, în medie, cu 43% mai mult decât în 2022. În ceea ce priveşte depozitele la termen, creşterile sunt semnificative pentru toate categoriile de vârstă: de 88% la cei cu vârste între 34-45 de ani, care au generat şi cele mai mari volume, dar şi creşteri de peste 100% pentru categoriile de peste 45 de ani. Tendinţele sunt vizibile şi în rândul clienţilor mai tineri: creştere de 98% pentru categoria 26-35 de ani şi de 81% pentru cei între 18-26 de ani.
Perioadele în care clienţii au cheltuit cel mai mult au fost de Black Friday şi de Crăciun, ceea ce arată preocuparea pentru oferte mai bune, pe care le ofeream deja şi prin ING Bazar, aşadar Statistici vine acum ca o componentă complementară grozavă în strategia noastră de lifestyle banking. Cu ajutorul noului instrument, îşi vor da da seama care sunt perioadele cu cheltuieli mai mari şi asta îi va ajuta să se încadreze eficient în bugetele lunar", a completat Eleni Skoura.