CNADNR i-a interzis accesul în sediul central directorului adjunct de investiţii la regionala Craiova Alin Goga, în prezent suspendat după ce a vorbit despre ilegalităţile din companie, conducerea companiei motivându-şi măsura anunţată vineri prin faptul că Goga ar fi ameninţat mai mulţi angajaţi, transmite Mediafax.
"Având în vedere faptul că în cursul zilei de astăzi, 9 octombrie, juristul Alin Goga a transmis mai multe ameninţări la adresa unor salariaţi ai Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR), atât verbal, cât şi prin interpuşi sau SMS, aducem la cunoştinţă opiniei publice că astfel de acţiuni contravin codului de comportament etic prevăzut de legislaţia în vigoare, preluat de CNADNR obligatoriu pentru toţi salariaţii companiei", se arată într-o informare de presă a CNADNR.
De asemenea, Goga a afirmat că are cunoştinţă despre concluziile şi constatările reprezentanţilor Corpului de Control, cu toate că acest control nu a fost încă finalizat şi nu a fost întocmit un raport final, mai spune compania.
"Toate aceste acţiuni ale domnului Alin Goga au determinat restricţionarea accesului acestuia în incinta companiei. Menţionăm că toate aceste acţiuni, declaraţii şi participări la emisiuni TV nu vor schimba cursul cercetărilor penale efectuate de către organele abilitate, cercetări în care domnul Alin Goga încearcă să-şi schimbe calitatea", menţionează reprezentanţii CNADNR.
Aceştia au precizat că directorul suspendat nu mai are acces în sediul central din Bucureşti al companiei.
Alin Goga a fost suspendat de CNADNR ca urmare a unei apariţii într-o emisiune TV în care a reclamat neregulile din instituţie. CNADNR şi-a motivat sancţiunea prin faptul că Goga "a furnizat informaţii în legătură cu activitatea companiei fără a fi împuternicit sau fără a avea mandat de la conducerea CNADNR".
Acesta a afirmat, la sfârşitul lunii iulie, la Realitatea TV, că tronsonul de autostradă Sibiu-Orăştie ar trebui închis întrucât circulaţia se desfăşoară în condiţii nesigure, iar singura soluţie rămâne reconstruirea sa.
"Vă spun că suntem ca la «Meşterul Manole»: ce am construit şi am plătit: 150 de milioane de euro trebuie să scoatem tot afară şi - am vorbit asta cu profesori universitari, cu absolut toată lumea - în condiţiile în care am ştiut că recepţionăm un lucru defect. A fost o pasivitate. Acum o lună de zile am fost la o altă emisiune şi după patru zile am fost chemat la DNA. Sper ca mâine DNA-ul să fie la CNADNR. Nu poate să rămână aşa. Paroxismul la care s-a ajuns în CNADNR e departe de orice închipuire. 14 miliarde de euro am primit din 2007 până în prezent. Sunt bani care s-au dus şi pe întreţinere, pe investiţii, reabilitari şi avem o reţea care e jalnică pentru că totul porneşte din interior: 6.000 de oameni şi 10% sunt ingineri de drumuri şi poduri. Acolo doar 10 la sută sunt ingineri de drumuri, într-o companie eminamente tehnică. Sunt regionale care au patru ingineri de drumuri. În condiţiile în care am angajat toate specializările exotice, găsiţi papagali de toate culorile. Fiecare director şi-a angajat toate rudele. Nu este de astăzi, se perpetuează", a spus atunci Goga.
Suspendat de CNADNR după ce a vorbit despre ilegalităţile din companie, el a declarat ulterior într-un interviu acordat Gândul că unii directori din Compania de Drumuri şi Autostrăzi au case mai mari decât palatul Versailles, deşi au lucrat toată viaţa la stat, şi au semnat contracte a căror valoare a crescut de zece ori, bazate pe "caiete de sarcini mănuşă, pentru anumite firme".
"Dacă se ia şpagă în CNADNR? Sunt directori care au case mai mari decât Versailles-ul şi au lucrat toată viaţa lor la stat. Mai e o problemă, au gestionat contracte care şi-au mărit valoarea de la un milion de euro la 10 milioane de euro, au contracte pe nişte caiete de sarcini doar la anumite firme, adică erau făcute caiete de sarcini mănuşă, pentru anumite firme", a spus el.
Ministrul Transporturilor, Iulian Matache, a cerut la mijlocul lunii august Corpului de Control al instituţiei să facă un control la Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR), în urma relatărilor din presă ale lui Goga.
1. fără titlu
(mesaj trimis de Vanatorul în data de 10.10.2015, 08:56)
Omului asta trebuie sa ii facem statuie pentru curajul de care a dat dovada si pentru ca isi risca locul de munca foarte bun (si veniturile) din simt civic, onoare, responsabilitate si cinste.
1.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1)
(mesaj trimis de anonim în data de 10.10.2015, 16:43)
Dar nu te intrebi cum a ajuns in pozitia de director ????
2. fără titlu
(mesaj trimis de Vanat în data de 10.10.2015, 08:58)
Mass media ar trebui sa il sprijine si sa publice zilnic date si informatii despre mizeriile de la CNADR si sa intervieveze zilnic ministrul de resort, premierul si conducerile partidelor despre situatia de la CNADR - si din alte agentii si companii controlate de stat (peste tot este aceeasi situatie)