Din 25 de companii pe care un fond de investiţii care se adresează companiilor mari şi în creştere a ales să le finanţeze, niciuna nu este deţinută de o doamnă antreprenor, potrivit Ruxandrei Pietreanu, managing partner, Path-Finder Corporate Finance.
În plus, mai puţin de 2% din fondurile de investiţii dedicate start-up-urilor se duc către companii deţinute de femei, a menţionat Hans Klemm, Ambasadorul SUA în România în discursul său din cadrul Galei Confedera iei Naţionale pentru Antreprenoriat Feminin.
Potrivit, doamnei Ruxandra Pietreanu, fondurile de investiţie stau încă departe de companiile deţinute de către doamne, deoarece, la prima vedere, acestea se adresează, în general, domeniului tehnologic, unde prezenţa femeilor în poziţii de antreprenor este mai mică sau pentru că societăţile conduse de femei nu au atins încă maturitatea critică pentru a deveni interesante pentru un fond de investiţii. În opinia doamnei Pietreanu, acestea sunt argumente de suprafaţă.
Domnia sa a declarat: "Trebuie să înţelegem că noi, femeile, avem comportamente diferite de cele ale bărbaţilor, vorbim şi ne comportăm diferit. Aceste diferenţe vin din modul în care suntem structuraţi, inclusiv din punct de vedere fiziologic. Ele nu trebuie privite în mod negativ, dar cu cât le înţelegem mai bine, cu atât avem şase să putem înţelege mai bine o persoană trecând peste prejudecăţile noastre".
Reprezentanta Path-Finder a subliniat faptul că domeniul investiţiilor şi al fondurilor de investiţii rămâne dominat de bărbaţi.
"În funcţiile de conducere la majoritatea acestor fonduri vom vedea bărbaţi, care prin natura lor sunt extrem de competitivi, în timp ce femeile tind mult mai mult spre cooperare, spre a vedea un partener în celălalt. Nu vreau să spun că nu există femei competitive, dar după părerea mea ele au un comportament copiat şi învăţat pentru a putea fi apreciate şi promovate în funcţii de conducere", consideră Ruxandra Pietreanu.
Când stă faţă în faţă cu un bărbat pe care încearcă să-l convingă să-i acorde încrederea şi bani din fondul de investiţii pe care acesta îl gestionează pentru a îi gestiona, un limbaj emoţional, axat pe beneficii şi grija faţă de companie, de angajaţi, nu este neapărat cheia succesului, din păcate, mai spune managing partnerul, Path-Finder.
Domnia sa a precizat că bărbaţii sunt mai convinşi de cuvinte precum rezultate, obiective, targeturi, şi de cum vom creşte peste media pieţei.
În plus, doamna Pietreanu a precizat că bărbaţii sunt mult mai structuraţi în discurs, pe când femeile par mai împrăştiate, plecând de la general către particular şi ajung mai târziu la concluzii decât o fac bărbaţii.
Ruxandra Pietreanu a mai spus: "Un alt exemplu al diferenţelor dintre bărbaţi şi femei este şi faptul că femeile tind să vorbească mult mai mult de problemele lor şi astfel se eliberează de stres, în timp ce, în lumea bărbaţilor şi a investiţiilor, problemele nu prea există, nu sunt o noţiune acceptată şi recunoscută. Problemele sunt un fel de slăbiciune pe care bărbaţii nu le recunosc. Dacă aţi observat, bărbaţii când sunt stresaţi nu sunt expansivi, ci se interiorizează, dintr-o dorinţă de a nu recunoaşte problemele".
Fiind conştienţi de aceste mici diferenţe vom putea îmbunătăţi comunicarea dintre bărbaţi şi femei, a mai subliniat reprezentanta Path-Finder.