Vânzarea drepturilor TV pentru meciurile din Liga 1 reprezintă colacul de salvare pentru majoritatea cluburilor din prima divizie. Intervenţia Consiliului Concurenţei, dar şi dezinteresul manifestat de o parte din televiziuni pot da peste cap socotelile conducerii Ligii Profesioniste de Fotbal, care spera să obţină din vânzarea pe trei ani a acestor drepturi cel puţin 120 de milioane de euro. Întâlnirea dintre reprezentanţii televiziunilor, preşe-dintele LPF, Dumitru Dragomir şi membrii Consiliului Concurenţei nu a produs mari clarificări în privinţa licitaţiei şi a pachetelor scoase la vânzare. Există pericolul ca în cazul în care Consiliul Concurenţei nu urgentează analizarea acestei probleme, licitaţia pentru vânzarea drepturilor să nu mai aibă loc în această primăvară, ceea ce ar însemna că primele etape ale sezonului viitor nu vor fi televizate şi implicit ar fi pierdute mai multe milioane de euro.
Preşedintele Consiliului Concurenţei, Bogdan Chiriţoiu l-a asigurat pe Dumitru Dragomir că instituţia pe care o conduce va încerca să ia cât mai repede o decizie: "Îngrijorarea noastră privind fotbalul este că dacă există un singur achizitor, aces-ta avea o forţă prea mare pe piaţa mass-media. De aia dorim schimbarea acestui sistem, dorim să ajungem la un angajament, avem ocazia să lansăm o nouă modalitate de a acţiona, să nu mai dăm doar o amendă ci să schimbăm lucrurile. Este prima dată când încercăm un nou instrument în cadrul investigaţiei pe care am demarat-o, angajamentul. Aces-ta trebuie să fie asumat de părţile implicate în investigaţie, părţile oferind soluţii mai eficiente decât cele care rezultă din finalizarea investigaţiei. Mâine (n.r. astăzi) trebuie să dăm un răspuns Ligii Profesioniste dacă acceptăm sau nu această licitaţie".
Foarte nervos, preşedintele LPF a lansat mai multe atacuri la adresa Consiliului Concurenţei, dar în final a admis că va face tot posibilul să se ajungă la o soluţie avantajoasă pentru toate părţile implicate: "M-am mirat ce caută Consiliul Concurenţei în treaba asta, dar cum la noi se pot face abuzuri incomensurabile, mai ales când am văzut că dau amenzi şi de 35 de milioane de euro după care te judeci ani de zile ca să demonstrezi că ai dreptate, mi-am dat seama că trebuie să discutăm. Dânşii sunt plătiţi de noi şi noi nu suntem plătiţi de nimeni, aşa că nu e cazul să stăm în joc de glezne în faţa lor. Prima dată i-am bănuit că sunt pe mână cu televiziunile, de fapt îi bănuiesc şi acum, şi că vor să ne bage beţe în roate. Echipele noastre cam trăiesc din drepturile TV, că marii patroni nu prea mai au bani pentru fotbal". Dragomir a mai precizat că a Liga a angajat mai mulţi avocaţi care să studieze reglementările europene în domeniu: "Am des-coperit că se poate să intrăm în normele Uniunii Europene. Am făcut acele pachete, unul special pentru TVR.
Vor fi nouă pachete: şapte pachete egale, un pachet către TVR şi un pachet către o televiziune cu acoperire de cel puţin 70%. Nu am vrut să facem licitaţie pentru pachetele 8 şi 9, dar trebuia să facem, ne-am interesat. Nu vrem să intrăm în conflict cu Consiliul Concurenţei şi nici cu vreo televiziune. Vreau să arăt celor de la Consiliul Concurenţei că ceea ce ne cer nouă nu există în toată Europa".
Cu excepţia reprezentanţilor RCS-RDS şi a celor de la Romtelecom, ceilalţi participanţi la întâlnire nu şi-au manifestat un interes foarte mare pentru detaliile tehnice ale licitaţiei, starea de spirit fiind sintetizată, cu glas scăzut, de reprezentantul unei televiziuni sportive: "Având în vedere preţul de pornire pentru un pachet, nu prea văd ce să ne intereseze".
Liga Profesionistă de Fotbal va scoate la vânzare nouă pachete cu meciuri din Liga 1. Un pachet asigură cumpărătorului dreptul de a difuza un meci pe etapă. Pentru primele şapte pachete licitaţia va începe de la 4.200.000 de euro, în timp ce pentru ultimele două se va porni de la 3.600.000 de euro. O televiziune poate achiziţiona mai multe pachete, maxim şapte, numărul acestora fiind egal cu acela al meciurilor pe care le va putea transmite într-o etapă. Pentru a exista un echilibru, la fiecare etapă, o televiziune va avea o nouă opţiune, astfel încât fiecare să poată transmite la un moment dat cel mai interesant meci al unei runde. În funcţie de doleanţele televiziunilor, dar şi de recomandările Consiliului Concurenţei, pot apărea modificări de ultimă oră, inclusiv apariţia unui pachet care să conţină doar partidele dintre echipele bucureştene, Steaua, Dinamo, Rapid.
1. fără titlu
(mesaj trimis de I.L. în data de 03.03.2011, 09:05)
Liga nu va incasa mai mult de 40 de milioane de euro. Interventia Consiliului Concurentei este in favoarea televiziunilor. Vanzarea pe pachete este in defavoarea echipelor, care vor incasa mai putini bani, cei drept nici nu ofera nimic din punct de vedere al spectacolului.