Ediţia de primăvară a tabelei de punctaj pentru pieţele destinate
consumatorilor, publicată azi de către Comisia Europeană, relevă faptul că în UE consumatorii încă nu beneficiază în întregime de avantajele pieţei interne din cauza existenţei unor bariere în calea comerţului transfrontalier. Există un decalaj tot mai mare între comerţul electronic transfrontalier şi cel autohton.
Condiţiile naţionale pentru consumatori - măsurate, de exemplu, prin încrederea consumatorilor în autorităţile care se ocupă de problemele consumatorilor şi în organizaţiile neguvernamentale, precum şi prin eficacitatea rezolvării disputelor - s-au deteriorat în multe ţări. Comisia întreprinde acţiuni de îndepărtare a acestor bariere pe baza unui set de măsuri care includ simplificarea normelor pentru comercianţii cu amănuntul, informează un comunicat remis redacţiei.
John Dalli, comisarul pentru sănătate şi politicile consumatorilor, a declarat: "Pentru consumatori, piaţa europeană unică reprezintă promisiunea existenţei unei palete de oferte mai largi şi a unor preţuri mai mici. Totuşi, această promisiune este adesea neîndeplinită, deoarece comercianţii şi cumpărătorii sunt forţaţi să se limiteze la ţara lor din cauza prezenţei unor obstacole formidabile, pe care, împreună cu colegii mei comisari, sunt hotărât să le desfiinţez".