Confederaţia Operatorilor şi Transportatorilor Autorizaţi din România (C.O.T.A.R.) lansează o petiţie pentru respectarea legilor ţării şi sancţionarea tuturor celor care încalcă legislaţia în vigoare. Această petiţie este dedicată celor care îşi doresc normalitate în România şi respectarea statului de drept, anunţă un comunicat de presă remis Redacţiei noastre.
Vasile Ştefănescu, preşedintele COTAR, a declarat: "Ca răspuns la petiţia lansată pentru încălcarea legislaţiei, prin permiterea activităţilor de "ridesharing" în România, în afara cadrului legislativ, lansăm şi noi o petiţie pentru a cere respectarea legii. Timp de patru ani, transportatorii autorizaţi, care respectă cel puţin patru legi ignorate de companiile de "ridesharing", au fost obligate să se descurce pe o piaţă acaparată de firmele care ne-au făcut concurenţă neloială, în formă continuată. Mai mult a trebuit să suportăm atacurile frecvente şi violente din partea autorităţilor statului, a Consiliului Concurenţei şi a politicienilor care în loc să apere cadrul legal au apărat interesele celor care încalcă legislaţia în vigoare, adică firmele care fac activităţi nereglementate. Conform legislaţiei în vigoare, orice activitate neautorizată este sancţionată, iar banii obţinuţi din astfel de activităţi ar trebui să fie confiscaţi, ceea ce nu s-a întâmplat, în ultimii patru ani, în cazul companiilor care fac transport neautorizat de persoane", a declarat
Transportul rutier de persoane suferă din multiple cauze. Capitala este mai afectată decât celelalte localităţi, pentru că numărul real al cetăţenilor depăşeşte numărul rezultat în urma ultimului recensământ, tinănd cont de faptul că peste 3000 de autorizatii nu sunt scoase la atribuire conform legii. Astfel s-a ajuns la situaţia în care activităţile de ridesharing au fost percepute ca o necesitate, iar societatea civilă acţionează în consecinţă, crezând că astfel se vor rezolva problemele de transport. De fapt, situaţia este creată artificial, prin subdimensionarea parcului auto al firmelor de taxi, pentru a crea nevoia unei suplimentări din alte surse, ne precizează comunicatul.
COTAR mai explică că în timp ce companiile care pretind că fac "ridesharing" îşi permit să refuze să mai lucreze cu şoferii care le fac probleme, aceştia nefiind angajaţi, ci pretinşi "parteneri", firmele de taxi nu au dreptul, conform Codului Muncii, să aplice sancţiuni sau să concedieze şoferii, chiar dacă aceştia au un comportament neciviliat. Orice angajat are drepturi garantate şi legea îi apără aceste drepturi, atât în detrimentul angajatorului, cât şi în detrimentul clientului nemulţumit.
1. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 22.05.2019, 14:42)
Intr o tara normala este normal ca legile sa fie respectate de toti cetateni si de toate firmele.
1.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1)
(mesaj trimis de Donici în data de 22.05.2019, 20:21)
Da
2. stop activitatilor care nu respecta legile!
(mesaj trimis de Sorin Dogaru în data de 22.05.2019, 14:43)
100% de acord
2.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 2)
(mesaj trimis de Donici în data de 22.05.2019, 20:22)
Stop
3. fără titlu
(mesaj trimis de Anghel marian în data de 22.05.2019, 19:37)
Si noi taximetriștii, unde semnam petiția lansata de COTAR?
4. Disciplina la taximetristi
(mesaj trimis de anonim în data de 22.05.2019, 23:22)
Dar cand faceti cu adevărat dreptate pt consumator/călător? Taximetriștii care refuză cursele cand vor înceta practica lor incorectă? Ar trebui martie amenzile/chiar suspendată licenta dupa abateri repetate. Controlul COTAR ar trebui sa înceapă cu taximetriștii incorecti si apoi cu interzicerea concurenței.
Ati blocat doua zile Bucureștiul cu mitinguri ca sa restricționati concurenta. Dacă doriți să rezolvați problemele începeți cu disciplina taximetristilor !
4.1. Miting pt o concurență corecta si servi (răspuns la opinia nr. 4)
(mesaj trimis de anonim în data de 22.05.2019, 23:34)
Dar noi, ceilalți de ce nu putem organiza un miting chiar mai mare decât al taximetristilor ca doar suntem mai multi?
Acum sau mai tarziu civilizația ii va izola spre marginea societății.
E păcat ca guvernul a reacționat si a acceptat protejarea unor indivizi fie leneși, fie predispuși la pretinderea unor foloase necuvenite prin solicitarea unor preturi peste tarifele normale!
Majoritatea taximetristilor sunt oameni cinstiti si corecți, trebuie eliminați/sanctionati doar aceia care compromit breasla lor!
In rest...concurenta!
4.2. fără titlu (răspuns la opinia nr. 4)
(mesaj trimis de Lixandru în data de 23.05.2019, 21:49)
Dv.ca si clienti cate plangeri ati facut impotiva taximetristilor cu probleme?Dv.vedeti concurenta in niste soferii fara nici un fel de pregatire si neautorizati??Ce o sa faceti cand or sa inceapa si asa zista a dv concurenta sa faca mizerii.oricum deja fac?Alegeti o alta alternativa?In loc sa curatam impreuna mizeria din tara asta.dv.ce faceti o nagati sub pres si alegeti alta mizerie mai mica pe moment?
4.3. Uber=Piraterie (Evaziune Fiscală) (răspuns la opinia nr. 4.1)
(mesaj trimis de Mihai în data de 24.05.2019, 11:25)
Mai bine rămăi la tine la ţară şi munceşte-ţi pămăntul din ograda ta. Ce dracu sa caute toţi ţăranii in Capitală. Aţi încurcat traficul din Bucureşti cu coteţele voastre de 15 ani vechime.
4.4. Uber=Piraterie (Evaziune Fiscală) (răspuns la opinia nr. 4)
(mesaj trimis de Mihai în data de 24.05.2019, 11:35)
Urmează să-l blocăm pănă cănd vom scăpa de Evaziunea Fiscală produsă de aceste firme Ride Sharing (Nu mai încurajaţi infracţionalitatea, informaţivă corect înainte să acuzaţi). Ştiaţi că toţi şoferii de Ride Sharing nu plătesc taxe către stat? Au un contract de colaborare cu partenerul Uber, iar Uber prin această modalitate, vrea să scape de răspunderea fiscală faţă de statul Român. Toată beleaua va cade pe capil şoferilor şi a partenerilor Uber. Impozit pe venit, CAS si CASS la ei nu există, acum se va încerca identificarea tuturor şoferilor de Ride Sharing care au avut activitate în ultimii 5 ani şi vor fi obligaţi să plătească retroactiv toate contribuţiile cu penalităţile aferente.
4.5. Uber=Piraterie (Evaziune Fiscală) (răspuns la opinia nr. 4.4)
(mesaj trimis de Mihai în data de 24.05.2019, 11:39)
Fac o corecţie la cele scrise anterior: Toată beleaua va cădea pe capul ....
5. Susțin respectarea legii
(mesaj trimis de Kobi în data de 22.05.2019, 23:52)
Se vrea înlăturarea PSD pentru ca își dau legi care urmăresc interesul personal al unora ... la fel și la uber și bolt au fost ilegali de la început și acum vor legi care sa ii apere ... cât despre calitatea serviciilor oferite este doar manipulare , personal am dat afara șofer care era execrabil , murdar și el și mașina , fuma ... etc .. acum este partener pentru ca nici un operator nu îl mai primește .Masinile partenerilor au carte de pana la 15 ani adică un număr forte mari de km ceea ce pune la îndoiala siguranța pasagerilor , sunt interziși in mare parte din Europa , mare parte din incasari merg in afara graniței ( sediu social in Olanda ) “Sefa “ uber a declarat ca “facem toate demersurile sa intram in legalitate “ de aici se înțelege clar ca sunt ilegali , mereu au susținut ca nu fac taxi și acum vor legislație care sa le permită sa facă taximetrie ... suntem prea creduli și nu trebuie sa le permitem ilegalilor sa își facă legi după buna plac ..