Producătorul de nave fluviale Şantierul Naval Orşova (SNO) a raportat un profit net de cinci milioane de lei, în prima jumătate a acestui an, de aproape zece ori mai mare decât cel din primele şase luni ale anului trecut, pe fondul creşterii veniturilor într-un ritm mai accelerat decât cheltuielile, conform raportului companiei publicat, astăzi, pe site-ul Bursei de Valori Bucureşti (BVB).
Veniturile totale s-au ridicat la 55,5 milioane de lei, cu 24,2% peste cele din primul semestru al anului trecut, în principal datorită programului de producţie.
În prima jumătate a anului, au fost finalizate şi livrate partenerilor intracomunitari trei nave, respectiv două tancuri, de 110 metri şi 135 metri, şi o nava pasager de 80 metri, valoarea celor trei nave ridicându-se la 8,3 milioane euro. În prima jumătate a anului trecut fuseseră livrate trei corpuri de nave în valoare de 7,7 milioane euro.
Pe de altă parte, cheltuielile din exploatare s-au ridicat la 49,2 milioane de lei, cu 12,2% peste cele din primele şase luni ale anului trecut. Cheltuielile privind stocurile s-au diminuat cu 15,2% faţă de cele de la jumătatea anului trecut, până la 17,5 milioane lei, în vreme ce cheltuielile cu beneficiile angajaţilor s-au ridicat la 18 milioane lei, în creştere cu 28,3%.
În acest context, Şantierul Naval Orşova a raportat un rezultat din exploatare de 5,8 milioane lei, cu mult peste cel de 0,37 milioane lei de la jumătatea anului trecut, la care s-a adăugat un rezultat pozitiv din activitatea financiară de 0,38 milioane lei.
Anul acesta compania a încheiat patru contracte pentru construcţia şi livrarea a patru nave către compania olandeză Rensen-Driessen Shipbuilding, în valoare totală de circa 14 milioane de euro, livrările urmând să se facă în 2024 şi 2025.
Pentru 2024 compania şi-a bugetat venituri din exploatare de 102,4 milioane lei, uşor peste cele din anul trecut, de 99,8 milioane lei, şi un profit din exploatare de 5,77 milioane lei, cu 61,8% mai mare decât cel din 2023.
În luna februarie, Sea Container Services şi SIF Muntenia au derulat o ofertă de preluare în urma căreia au ajuns la o deţinere concertată de 94,1% din producătorul de nave fluviale, sub pragul de 95% care le-ar fi permis delistarea Şantierului Naval Orşova. Cele două entităţi încheiaseră un acord de cooperare până la finele lunii aprilie a acestui an, astfel încât au fost eligibili să lanseze oferta, probabil cu scopul de a delista compania.