Majorările consecutive ale dobânzilor de politică monetară, fără pauzele necesare pentru evaluarea impactului asupra inflaţiei şi a mecanismelor de transmitere ale politicii monetare, arată că băncile centrale, indiferent de importanţa lor, acţionează doar sub impulsul unei panici generate de ignoranţă.
Astfel s-au înregistrat numeroase cazuri de majorări consecutive care au ajuns la valori cumulate de câteva puncte procentuale în doar câteva luni.
De ce nu au fost anunţate, de exemplu, majorări individuale de 200 sau 300 de puncte de bază, care să fie urmate de pauze de cel puţin 6 luni, astfel încât să fie evaluată eficienţa măsurilor de restricţionare a politicii monetare? Au crezut băncile centrale că una sau două majorări cu 50 de puncte de bază ar putea schimba aşteptările de pe piaţă şi să ducă la angrenarea unui cerc virtuos de temperare a inflaţiei, care a ajuns la maxime ale ultimelor decenii?
Chiar nu au fost luate în considerare efectele generate de aplicarea pe o perioadă îndelungată a dobânzilor zero sau negative, pe fondul pornirii tiparniţelor, şi a fost crezută propria propagandă referitoare la inflaţia tranzitorie?
Răspunsul este înconjurat de o mare incertitudine, deoarece pare improbabil ca astfel de efecte să nu fie luate în considerare, mai ales dacă avem în vedere că independenţa băncilor centrale a fost acordată tocmai pentru eliminarea elementului discreţionar din politica monetară.
Implicaţiile politicilor monetare relaxate, mai ales când acestea sunt aplicate pe o perioadă mai îndelungată, au fost analizate de profesori din SUA şi Europa şi au fost prezentate recent pe site-ul Federal Reserve Bank of San Francisco sub titlul "Loose Monetary Policy and Financial Instability" (Working Paper 2023-06).
Pe baza unor date din ultimii 150 de ani, autorii au încercat să determine dacă "perioadele persistente de politică monetară relaxată conduc la creşterea fragilităţii financiare şi a probabilităţii de apariţie a unei crize financiare".
Răspunsul nu este deloc încurajator pentru cei care încă mai au încredere în competenţa băncilor centrale.
"Am ajuns la concluzia că, atunci când politica monetară este relaxată pentru o perioadă îndelungată, probabilitatea unei crize financiare creşte considerabil în perioada următoare", subliniază autorii, care prezintă şi principalele două cauze ale fenomenului.
Acestea se manifestă prin "crearea creditului" şi "supraîncălzirea preţurilor activelor financiare". Prima relaţie cauzală aminteşte, aşa cum îi spune numele, de principala metodă de creare a banilor din economia modernă, acordarea de credite din nimic, proces descris detaliat într-o analiză a Băncii Angliei din 2014, unde este "desfiinţată" teoria intermedierii financiare.
A doua relaţie cauzală porneşte de la acceptarea unui grad tot mai mare de îndatorare, care ajunge să fie considerat sustenabil într-un mediu financiar caracterizat de scăderi persistente ale costurilor de finanţare.
"Factorii decizionali trebuie să abordeze cu seriozitate pericolele impuse de menţinerea unor dobânzi scăzute pentru o perioadă îndelungată şi să evalueze cîştigurile pe termen scurt în comparaţie cu efectele adverse pe termen lung", deoarece "astfel de politici amplifică riscul unor crize financiare şi, deci, a riscului unor costuri sociale, politice, şi economice ridicate", mai accentuează autorii studiului.
În cadrul analizei sunt prezentate şi alte rezultate din lucrări de specialitate recente, conform cărora menţinerea dobânzilor la un nivel scăzut artificial conduce la alimentarea bulelor speculative, iar acestea sunt inevitabil urmate de căderi masive, atât la nivelul pieţelor financiare cât şi în economia reală.
Pa marginea studiului de la FRB of San Francisco, un analist de la Bloomberg Markets susţine că majorarea accelerată a dobânzilor din ultimul an pare excesivă din două motive, conform unui articol preluat de Zerohedge. În primul rând, "băncile centrale doresc să compenseze faptul că au permis excesele din perioadele anterioare", iar în al doilea rând "doresc să acopere faptul că au adormit la volan când a început să se manifeste inflaţia".
Este greu de crezut că bancherii centrali au "adormit la volan". Mai degrabă a fost vorba de omniprezentul sentiment al impunităţii, care apare inevitabil când nu ai nicio responsabilitate pentru faptele sau deciziile tale.
Analistul de la Bloomberg Markets mai subliniază că "problemele care apar acum pe pieţele financiare nu trebuie puse pe seama restricţionării politicii monetare, ci vina trebuie atribuită politicilor ultrarelaxate anterioare".
Recent, analiştii de la JP Morgan au atacat puternic cadrul decizional al băncii centrale americane, care este construit în jurul unei aşa-numite "rate neutre a dobânzii" sau "rata dobânzii de echilibru", care ar trebui să asigure funcţionarea la capacitate maximă a economiei, în condiţiile unei inflaţii relativ constante.
"În ciuda rolului ei central în politica monetară, rata neutră a dobânzii nu poate fi observată şi măsurarea ei este însoţită de erori mari", arată cei doi autori ai analizei cu titlul "Dark sky: On the ill-fated search for R-star", iar "modele din mediul academic prin care se încearcă estimarea ei sunt foarte imprecise".
Evaluarea condiţiilor monetare pe baza acestor modele este incertă, în cel mai bun caz, iar în cel mai rău caz este inutilă sau chiar înşelătoare, după cum mai subliniază autorii.
Cei doi analişti de la JP Morgan mai avertizează că "este important să nu pierdem din vedere numeroasele eşecuri ale modelelor", deoarece "parametrii cheie sunt estimaţi în mod imprecis şi erorile standard ale estimărilor sunt uriaşe".
Analiza prezentată de una dintre cele mai mari bănci internaţionale nu face decât să ajungă la recunoaşterea limitelor cunoaşterii în cadrul ştiinţelor economice, unde nu este nici pe departe suficientă aplicarea mecanică a unor modele prezentate drept sofisticate, mai ales când este vorba despre comportamentul unor agenţi economici înzestraţi cu voinţă proprie.
Un avertisment în acest sens a lansat marele economist Friedrich August von Hayek în discursul de acceptare a Premiului Băncii Naţionale a Suediei în memoria lui Alfred Nobel. "Recunoaşterea limitelor cunoaşterii trebuie să-i înveţe pe cei care studiază societatea o lecţie în umilinţă, care ar trebui să-i împiedice să devină complici în dorinţa fatală a oamenilor de a controla societatea - o dorinţă care nu îi transformă doar în tirani pentru ceilalţi, ci îi poate transforma în distrugători ai civilizaţiei", declara atunci profesorul Hayek.
Politicile monetare dezastruoase din ultima decadă şi jumătate au fost justificate de bancherii centrali prin necesitatea salvării unor sisteme financiare fragilizate până la extrem, dar fără să se amintească de responsabilitatea lor pentru politicile monetare iresponsabile care au condus la această situaţie.
Ultimele ştiri arată că o criză bancară de proporţii este iminentă în America şi Europa, pe fondul pierderilor masive din portofoliile de obligaţiuni guvernamentale care nu mai pot fi ascunse, şi nimeni nu pare să ştie care vor fi efectele contagiunii.
Trebuie să "mulţumim" băncilor centrale extrem de competente pentru aceste vremuri "interesante" şi nu trebuie să uităm că atunci când se înmulţesc apelurile la calm s-ar putea să fie prea târziu pentru a salva ce se mai poate din depozitele bancare.
1. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 13.03.2023, 07:07)
Era evident ca aici se va ajunge. Petrecerea asta cu bani ieftini se va sfarsi in lacrimi.
Chiar daca acum sa zicem vor calma situatia, salvand toate depozitele de la SVB si acea banca din NY. Salvand cu ce? Probabil iar CU bani " de la FED".
Sunt multe excese in economie care s-au facut tocmai pt ca banii erau gratis si pe toate gardurile. Inclusiv aceste banci au luat bonduri cu termene mai lungi pt ca acolo evau macar 1,5% dobanda(in loc de aproape zero la un an). Iar acum sunt blocate in ele in perioada de inflatie. Mai urmeaza si alte surprize, inca nu au inceput falimentele la zombies.
Luni are FED ul o sedinta de urgenta cu portile inchise. Macar daca ar lua decizia corecta de data asta.(pauza la ridicarea de rate, n-au ce face ori fac o criza financiara din care tot oamenii simpli vor suferi cel mai mult, ori lasa inflatia asa cum e sau chiar mai mare pt cine stie cat timp-din care tot oamenii simpli vor suferi cel mai mult, si inflatia la dolar e f grava pt ca se transmite in toata lumea prin pretul comodities)
1.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1)
(mesaj trimis de anonim în data de 13.03.2023, 09:22)
bine punctat!
1.2. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1)
(mesaj trimis de anonim în data de 13.03.2023, 14:11)
Nu, nu, nu ai cum sa ai dreptate. Yellen ne spunea in vara lui 2017 ca "nu vom mai vedea crize financiare in cursul vietii noastre".
" I hope that it will not be in our lifetimes, and I don't believe it will be," Yellen said
Mai mult, Biden ne spunea acum cateva lui ca inflatia din SUA este provocata de Putin. Putin's inflation. Si ca urmare a acestei inflatii, valorile obligatiunilor americane au scazut si bancile americane sunt insolvente. Primele doua s-au prabusit in weekend. Din ce spunea Biden, Putin a reusit primele victorii, una dintre ele chiar impotriva Silicon Valley care a sanctionat Rusia.
Ce ironica este viata. Biden si gasca lui de mafioti criminali au incercat sa darame Rusia, economia ei, sistemul bancar eliminand-o din Swift, incercand (dar nereusind) sa confiste rezervele bancii centrale (din 300 de mld, au reusit inghetarea si confiscarea a doar vreo 20 mld, toti ai unor oligarhi nesemnificativi).... Iar rezultatul acestor incercari este ca sistemul bancar american este in panica, americanii stau la coada in weekend sa isi ridice banii cash...... Ce ironica, ce tigru de carton este america asta.
1.3. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1.2)
(mesaj trimis de anonim în data de 13.03.2023, 16:59)
Go Home russians!
1.4. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1.3)
(mesaj trimis de anonim în data de 13.03.2023, 17:53)
Folosesti TIRIFLEASHKA securistule!
Pofta buna!
1.5. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1.3)
(mesaj trimis de anonim în data de 13.03.2023, 20:09)
Suntem acasa.
2. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 13.03.2023, 09:19)
"Un trader a scris pe contul său de Twitter că "trebuie să ne pregătim serios pentru super crash-ul care va veni" şi a recomandat cartea "Lebăda neagră" a lui Nassim Nicholas Taleb.
"Este cam târziu. Acum ar trebui să cumperi cărţi de rugăciuni", a răspuns profesorul Taleb."
2.1. Titlu (răspuns la opinia nr. 2)
(mesaj trimis de Protaru în data de 13.03.2023, 11:50)
Pisicher Taleb, dupa stil pare a fi chiar un raspuns marca Taleb.
Locul cartilor e in biblioteci. Toti stiu despre ce e vorba, iar asta nu'i poate opri sa incerce sa faca bani prin orice mijloace.
3. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 13.03.2023, 10:54)
Istoric Bank Run sunt cauzate de Cresterea sau descresterea cantitatii de bani in circulaatie / depozitati!
Nimeni nu vorbeste de "money supply" pe aici?
Este o mare presiune "Deflationista" in piata prin politica fed!
Fuga catre bani este buna in economia reala ca si soc in fata deflatieie cu conditia ca banii fugiti din conturi sa recircule iar in economia atunci can vor incepe sa apara adevaratele reduceri!
Este un comportament saanatos de reglare paloane ciclice de datorie!
Money supply growth First tine in 100 years in negative growth!!!
1908;
1929-1930-1931-1932 = 4 ani consecutivi de crestere NEGATIVA!!! = groasa treaba!
Din toamna - iarna 2023 a inceput cresterea nigativa a banilor in USA; in vara se face 1 an; sa vedem cat tine!
Eu zic ca tine minim 1 1/2 - 2 ani; asta daca NU SE TREZESTE CINEVA DE LA BUTOANE!!!
USA ca sa evite o catastrofa de deflatie trebuiea sa trimita in SOMAJ oameni inca din 2022!!
Acum Afacerile nici nu stiu ce le loveste in fata!!
CPIul este atat de balonizat in cat arata clar CRASH GRAV IN FATA! Plus ca datele din ianuarie 2023 nu se linistesc dau sa urce cand tre sa coboare!
Cineva rupe cocoasa CPIului si cred ca 1-2 falimente bancare va face asta! Presedintele AMERICA MINTE DE RUPE!!!
Nu are cum sa garanteze TOTI BANII!!!
Asa cv nu s-a intamplat nici in ROMANIA NICI IN EUROPA!
Va lasa sa cada firme in faliment si banci in vanzare pe cipsuri!
s c cret
S c cret
3.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 3)
(mesaj trimis de anonim în data de 13.03.2023, 11:00)
Ca sa propag deflatie sanatoasa si stagnare de preturi trebuie sa bagi in falimente fonduri - banci si firme!
este un joc; cineva trebuie fortat sa piarda!
Este o politica anti economica /capitalista sa spui ca "garantesi toate fondurile"!!!
Oameni de rand ai americii ce nu au fonduri in banca aia ar trebui sa se ingrozeasca de cele spuse de domnul presedinte!
De ce?
Pe langa faptul ca se anticipeaza deflatie /desinflatie; garantarea tututor banilor in "plata fizica" va duce in fata la o conditie groaznica de trai pentru oameni.
Cum asa?
Pe langa faptul ca o sa ai cv falimente si somaj risc bomba, o sa ai palon de taxe de platit, o sa ai trai scump ca sa PLATESTI SALVAREA bancilor!
Banii dati gratis nu sunt gratis!
Sunt cei mai scumpi bani dati!!
Ganditi ca veniturile per cap de familie se prabusesc; ratele bancare ca procent din venituri tot scumpe vor ramane pentru cei indatorati, etc costuri monopol gov vor continua sa creasca, taxe in sus, etc in sus... ca sa se plateasca distractia.
s c cret
3.2. fără titlu (răspuns la opinia nr. 3)
(mesaj trimis de antonim în data de 13.03.2023, 11:03)
Se vor duce bănci de investiții.
Astea care au crăpat acum se jucau pe crypto, practic erau păcănele, pariuri că proștii vor cumpăra mai scump. Joaca a ținut atât timp cât acopereau găuri și umflau baloane pe bani gratis. Dar banii s-au scumpit. :)
3.3. fără titlu (răspuns la opinia nr. 3)
(mesaj trimis de 2 big 2 fail în data de 13.03.2023, 11:03)
salut !
de ce nu avem cont direct la BNR sau sa avem posibilitatea se deschidem depozite bancare cu dobanda desigur si sa nu mai vedem atat stres agitatie si lipsa de incredere ca o banca comerciala sau o companie face investitii riscante cu banii pe care noi ii imprumutam lor!
Multumesc anticipat
3.4. fără titlu (răspuns la opinia nr. 3.3)
(mesaj trimis de anonim în data de 13.03.2023, 11:32)
Cand ai pe glob si piete; populatie ce a pornit din 90 (exact cu caderea zidului si urssului) in categoria "copii /tineri" => anticipatie de CERERE SI FORMARI DIFERITE CREDITE DE LUCRU / PRODUCTIVE!
Cand ai valuri de generatie in unele economii ce anticipeaza cere si baloane de credite /investiii pe categoriile /serviciile nisei respective de varsta = o sa ai politici de favorizare speculatie si credit in piata!
Daca ai cont cu BNR oamenii vor face HORDING mai mare decat CREDITAREA!
Nu poti sai ai cont cu BNR cand in piata inca ai populatie ce de impuls de CERERE = Semnal de CREDIT = INVESTITII!
Ar insemna ca BNR ucide CAPITALU / Formarea de NOU CAPITAL si CREDIT!
Ar insemna ca BNR va tine PLAT toate costurile! poate cu o rata a inflatiei cv mai mica; da riscul e mai mare de DEFLATIE!
Iar aici joaca cu deflatia / desinflatia nu se poate face decat dupa formarea unui munte de credit!
La toate Graficele istorice ale mai multor tari: Olanda, Norvecia, UK, Teritoriul Romaniei, America... la toate Politicile de ANTI SPECULARE si CREDITARE au fost pornite atat pe trend lunc (zeci de ani de sesumflare datorie gov a procent din pib) cat si pe ciclic scurt dupa BALONISARI DATORIE!
DE CE!
Plata Datoriilor se face mereu cand impulsul fiecarei generatii da semnale de scadere in CERERE / COSUM / CREDIT!
Este mai usor sa platesti Nominal Scump bunuri si servicii in Scadere / Stagnare - pentru ca gov poate sa inunde cu bani piata, iar banii in deflatie sa se intoara in umplere rezervoare creditate in trecut!
Am un grafic istoric ce arata clar ciclurile si trendurile de formari baloane datorii si plata lor pe generatii!
Scrie pe Youtube " Cicluri Economice " sau " Land Use Cycle And Generation Cycle " o sa vizualizezi mai bine de ce gad sisteme economice si ideologii politice!
Totul se rezuma la impulsul de crestere generatie / cerere ce va da impuls de formare CREDIT / investitii / alocari gresite de capital ce se extrag din TERENURI!
Din vanzarea /impozitarea de diferite randamente scoase din "Terenuri" GOV exista! Govurile se expansioneaza!
Cand nu mai exista presiune de "Cerere" de etc randamente scoase din "Terenuri" atunci se prabuseste treptat "vechiul" si va face lor in fata noului!
De fel aceste cicluri lungi si scurte se pot anticipa foarte foarte usor:
Acorzi atentie regiunii: cand mai multi batrani cand mai multi tineri cu 20-30- ani; cand mai multi copii 0-5-15-18 ani in piete!
Este foarte foarte simplu!
Comunismul a cazut cand in familii 2-3-4-5 copii per cap!
Era foarte usor de anticipat in fata deflatie = nevoia de frana / crestere a copiilor ce pune presiune pe veniturile familiei si a economieie, unde 3 copii de crescut si 1 mama casnica pune presiune pe tata in a produce mai mult decat ii este trendul natural de productivitate; deci asemenea soc cere in piata o presiune de inflatie a banilor circulati ca sa poata curge in salariul omului sa poata duce in familie surplus de bani pe moment pana cand baniii nu se fac praf pe consum; cac stim ca daca avem consum mai mare ca productivitatea reala duce la distrugerea banilor; distrugerea banilor nu este o problema daca au indeplinit scopul economic tintit: de a hranii si creste copii; de a rezolva devoile imediate a familiei; doar ca dupa si in acelasi timp socul inflatiei se intoarce si loveste cu risc exact in locul de munca al barbatului ce tine 3 copii si o sotie; de aici se declanseaza periodic crizele economice si deflatia!
Aici este mereu greseala parintilor ca nu pun bani la ciorap si nu fac rezerve de bunuri si servicii in anticipati risc pierdere loc de munca; stim ca politica de hording loveste in fata tot in firme; dar daca nu o face cel responsabil de familia lui o va face oricum firmele si companiile ce vor sesiza inflatia /impulsul de cerere sarit din trend; dupa declansarea deflatiei firmele vor da faliment; iar asta nu va duce real la scadere de preturi cand concurenta dispare; acesta forma de echilibrare a concurente va tine preturile pe plutire in raport cu banii ce inca mai circula in piata.
Economia nu este complxa; trebuie observat periodic nevoile reale pe trend a fiecarei generatii si surplusul sau deficitul / puterii de creditare a Populatiei / Govului ca sa echilibreze cele necesare.
O politica gov necoruptibila va ajuta la cresterea si revenirea sanatoasa a economieie;
youtube : " The Forces Of The Business And Real Estate Cycle "
grafice culese de mine si asezate in diferite contexte pentru a vizualiza mai usor.
s c cret
3.5. fără titlu (răspuns la opinia nr. 3.4)
(mesaj trimis de anonim în data de 13.03.2023, 12:25)
Chiar si bula de Credit din Japonia a fost platita prin hording - plata credit trecut -deflatie - cost taxe in sus gov dupa formarea muntelui de credit!
Romania 80-98 = munte de credit in betoane; plata a venit in 90 spre 95!
s c cret
4. Titlu
(mesaj trimis de Protaru în data de 13.03.2023, 13:15)
Capitalistoizilor, nu va vaicariti! Savurati capitalismul pana la capat. Profiturile s'au privatizat, iar acum urmeaza doar banala colectivizare a pierderilor.
4.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 4)
(mesaj trimis de anonim în data de 13.03.2023, 17:00)
Exact ca in comunism!
5. fără titlu
(mesaj trimis de Ban.Cher.Vali în data de 13.03.2023, 18:59)
legat de momentul prezent si viitorul imediat proxim (saptamani/ luni de zile):
FED ARE DE DECIS DACA APASA BUTONUL CU " INFLATIE ACCELERATA" SAU BUTONUL CU " FALIMENTE BANCARE" GARLA...
la asta se reduce totul
urmariti decizia FED de miercuri 22 mart 2023 si mai ales comentariile din conferinta de dupa.
Deci: DAM DRUMUL LA INFLATIE IN REGIM RACHETA ? sau ... dam drumul la falimente oprind un proces toxic de " kicking the can down the road" - proces inceput toooocmai din 2007-2008 daca nu chiar din 2000-2001 ?
Traim vremuri absolut istorice!
5.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 5)
(mesaj trimis de Ban.Cher.Vali în data de 13.03.2023, 19:09)
si legat de " you'll own nothing and you'll be happy" al satanistului Klaus Schwab (WEF) va reamintesc ca daca in trecut s-au aplicat preponderent politici de bailout (banul public salveaza banci) la urmatoarea criza majora (inceputa deja?) se vor aplica politici de bail-in (banul privat DIN DEPOZITE salveaza banci).
beliti bine de tot ochii la ce v-am scris
5.2. fără titlu (răspuns la opinia nr. 5.1)
(mesaj trimis de anonim în data de 13.03.2023, 19:29)
"beliti bine de tot ochii la ce v-am scris " !
comentariul e bun = si sfirsitul e total
dar da , ai dreptate
tu in ce iti tii banii ?
eu sint in 95 % in qqq , 4 % imobiliare si 1 % bitcoin
fara cash si fara obligatiuni
5.3. fără titlu (răspuns la opinia nr. 5.2)
(mesaj trimis de Ban.Cher.Vali în data de 13.03.2023, 21:12)
esti tare, fratior cu qqq... si cum te simti fiind in nasdaq ? e ok? 4%imob e rezonabil (prea putin as zice)...cu bitcoin-ul eu personal am o problema... ca si cu restul crypto, stablecoin, vrajelile astea...
eu la nivelul activelor mele am:
- 68% in imobiliar (calculat la cost de achizitie, nu MTM- mark to market- la pretul de acum... la cat e imob acum probabil ca imobiliarul e la un procent mai inalt - dar sunt ok cu scaderi de pana la 50%...nu am greturi de gravida sa renunt la detinerile mele imobiliare),
- 30% in cfd-uri (nu discut aici ce pozitie am si pe ce activ de referinta si daca sunt long sau short - astea sunt info complet confidentiale) si
- 2% in cash - plasati in bt, cec, ing si libra
Din cfd-uri la finalul campaniei prezente (o campanie la mine are in general 2-4 tranzactii- sunt mai mosulica, mai slow-motion, nu fac day trading) ma astept la un multiplicator net de 5 pana la 7x.
Din banii rezultati plasez in imob si actiuni Ro (doar Ro! , doar de dividend, ma shu-shu pe actiuni germania sau sua sau altii) jumi-juma.
La mine o campanie cfd dureaza intre 3 si 12 luni. In prezent ma aflu in campania de primavara (cum ii zic eu). Cand inchid o campanie deversez banii din cfd-uri in imob si actiuni, parte mica in cash (max 10%).
Nu ma ating de obligatiuni (nici stat, nici corporate). Cash-ul mi-l tin spilt-uit 33-33-34% usd, euro, ron.
Cam asta e structura mea de risc asumat (adica arhitectura portofoliului si dinamica strategiei mele personale).
Succes!
5.4. fără titlu (răspuns la opinia nr. 5.3)
(mesaj trimis de Ban.Cher.Vali în data de 13.03.2023, 21:19)
"doar Ro! , doar de dividend, ma shu-shu pe actiuni germania sau sua sau altii"
pe mine Romania m-a imbogatit (prin munca, nu furt) nu alte tari (unde am si muncit fizic acolo - italia, germania)
Romania m-a imbogatit, aici stau banii mei.
Cei care isi exporta banii sunt oameni de nimic care merita sa ramana fara banii lor. Asta e principiul meu, nu zic ca e corect sau e bine asa. Asa gandesc eu, in functie de experienta mea personala.
Romania a fost, este si intotdeauna va fi peste orice cazatura de tara din intreaga lume!
5.5. fără titlu (răspuns la opinia nr. 5)
(mesaj trimis de anonim în data de 13.03.2023, 21:33)
Deja s-a luat decizia... salvam bancile. Cu acele imprumuturi unde poti garanta cu bondurile si primesti valoarea intreaga. Deci kick the can.
5.6. fără titlu (răspuns la opinia nr. 5.5)
(mesaj trimis de Ban.Cher.Vali în data de 13.03.2023, 21:43)
kick the can sa fie atunci ....
dar vine el 2024 :))
5.7. fără titlu (răspuns la opinia nr. 5.4)
(mesaj trimis de anonim în data de 13.03.2023, 22:04)
"Romania m-a imbogatit, aici stau banii mei"
corect = de aia tin banii in SUA , acolo i-am castigat = acolo ii las
cat priveste nasdaq = sant long term investor
am inceput sa cumpar in 2012 si ultima achizitie in 2022 la un pret mediu de 7500-8000 .
Categoric nu imi place ca nasdaq 100 a cazut de la 16000 la 12000 dar la 12000 sant pe plus ( inca ! )
deci pierderea e doar pe hartie
cand vine credit cardul de platit = vand atatea actiuni cat am nevoie sa acopar datoria
nu vand mai mult ca nu am ce face cu cashul = se devalorizeaza prin inflatie
5.8. fără titlu (răspuns la opinia nr. 5.7)
(mesaj trimis de Ban.Cher.Vali în data de 13.03.2023, 23:20)
buna anonim din SUA
de dragul tau ca imi esti simpatic si pt ca in Romania nu exista (din cate stiu eu) produse derivate cu activ de referinta Nasdaq (deci informatia publicata intr-un site romanesc aici e neimportanta pentru romani asa cum Bursa e neimportanta pentru SUA sau americani - deci e ok ca si circulatie a informatiei) am calculat 3 intervale de suport la care NASDAQ e posibil sa termine piata bear (cel mai probabil in Mai 2023, si mai putin probabil in toamna 2023). Miza mea pentru finalul pietei bear e primavara 2023, dar nu sunt sigur, vedem cum se misca... daca avem de-a face cu ursuleti activi sau cu ursi slabi.
Suportii sunt (pe Nasdaq) pentru finalizarea prezentei piete bear:
1. aria 8875-8912 (cel mai probabil).
2. aria 7400-7426
3. (ultimul suport. hardcore, i-as zice): aria 6707 - 7117 puncte (stiu, e o arie mai larga, foarte greu de atins, sansele sunt de sub 10%)
Cel mai plauzibil sa faca fata e suportul 1. , cel mai rezistent suport e 3.
Sub 3. nu are cum sa cada , altfel nu am mai discuta despre piata multianuala bull market din urmatorii 8 ani si ceva. Un fel de : daca nu ar fi , nu s-ar povesti :). Ci am vorbi de ceva groaznic, de un superciclu bearish (la care ma astept din 2030-2032 incolo, totusi...nu poate fi evitat, sorry).
Sper sa iti fie de folos informatia si iti doresc sa ai cash disponibil sa plasezi in suportii actualului ciclu bearish.
p.s. pont: sub minimele din 2020 nu o sa vezi nici un indice: sp500, dow30 sau nasdaq (sau restul utilizate in SUA, dar mai putin cunoscute sau necunoscute in Romania: Russell 2000 , Wilshire 5000, Dow tran, etc)
Spor la banuti. Si fericire & dragoste iti doresc acolo, asa de departe.
5.9. fără titlu (răspuns la opinia nr. 5.8)
(mesaj trimis de Ban.Cher.Vali în data de 13.03.2023, 23:24)
"Bursa e neimportanta pentru SUA sau americani"
ma refeream la publicatia Bursa, nu la bursa ca institutie de schimb comercial
5.10. tinta dow30 pt 2030-2032 (răspuns la opinia nr. 5.7)
(mesaj trimis de Ban.Cher.Vali în data de 13.03.2023, 23:31)
si ca un unexpected gift....
iti dezvalui proiectia mea pentru dow 30 de la finalul pietei bull (din 2030-2032) ... noteaz-o undeva sau tine-o minte
tinta mea pentru urmatoarea piata bull (cea care se va termina in 2030-2032) este in aria 64.500-65.150 puncte dow 30 ca sa iti fie mai usor sa o tii minte ...tine minte : aproximativ 65.000 puncte pe dow.
E de ajuns daca tii minte atat.
Spor!
6. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 13.03.2023, 21:13)
Și a conducerilor frauduloase...
Bancher condamnat în Franța, conduce finanța in banca europeana...
.