Profitul net al Raiffeisen Bank a scăzut, în prima jumătate a anului în curs, la 384 milioane de lei, de la 423 milioane de lei - profitul înregistrat în aceeaşi perioadă din 2018. Activele totale ale Raiffeisen Bank au crescut, în perioada analizată, până la 40 miliarde lei (plus 5%), potrivit unui comunicat de presă al băncii. Activitatea de creditare a continuat să crească, iar soldul creditelor nete acordate clienţilor băncii a ajuns la 26,22 miliarde de lei, în creştere cu 11%, faţă de perioada similară a anului 2018.
Steven van Groningen, preşedinte & CEO Raiffeisen Bank, subliniază: "Am înregistrat din nou rezultate foarte bune la jumătatea acestui an şi am continuat să creştem consistent, echilibrat şi sustenabil. Creditele acordate companiilor mari şi medii au avansat cu 12%, cele acordate IMM-urilor cu 7%, iar împrumuturile pentru populaţie, garantate sau negarantate, cu 8,5%, an la an. Veniturile noastre operaţionale au crescut, de asemenea, cu 7%. Anul acesta raportăm un profit uşor mai mic decât în primele şase luni ale anului trecut, datorită unor schimbări metodologice ale calculului provizioanelor de credit. Profitul net, neafectat de aceste modificări nerecurente, ar fi fost cu 13% peste cel de anul trecut".
Rata creditelor neperformante a coborât până la 4,1%, la finalul lunii iunie 2019 (4,9% în semestrul întâi 2018). Profilul de risc de credit s-a îmbunătăţit pentru toate segmentele de clienţi, lucru vizibil în comportamentul lor de plată. Pe lângă aceste evoluţii pozitive, costul riscului a fost influenţat în prima parte a anului 2019 de o serie de schimbări metodologice care au dus la un cost al riscului de 116 milioane de lei, faţă de 72 milioane de lei în S1/2018.
Depozitele atrase de Raiffeisen Bank de la clienţi au crescut cu 7% la jumătatea anului 2019, faţă de iunie 2018 şi au depăşit valoarea de 33,4 miliarde lei. Urmărind încurajarea folosirii canalelor electronice şi a economisirii în moneda naţională, banca a practicat, în primele şase luni ale aces-tui an, dobânzi promoţionale de până la 2,5%, la depozitele noi în lei pe termen de 12 luni, constituite prin canale digitale.
La 30 iunie 2019, veniturile băncii au fost de aproximativ 1,27 miliarde lei, cu 7% mai mult decât în S1/2018, influenţate în mod direct de creşterea activităţii de creditare.
Cheltuielile operaţionale ale Raiffei-sen Bank au ajuns la 682 milioane lei la jumătatea acestui an, cu 10% mai mult faţă de nivelul înregistrat în perioada ianuarie-iunie 2018. Această majorare vine din creşterea cheltuielilor cu angajaţii (10%) şi din continuarea de către bancă a investiţiilor substanţiale în procesul de digitalizare şi simplificare a produselor şi serviciilor sale.
În prima jumătate a anului 2019, Raiffeisen Bank a continuat să finanţeze startup-uri româneşti prin programul "factory by Raiffeisen Bank". Astfel, banca a acordat 83 de credite, în valoare totală de peste 3 milioane de euro. Majoritatea companiilor creditate au sub 2 ani de activitate, iar accesul lor la finanţare bancară ar fi fost extrem de dificil.
Numărul clienţilor digitali ai băncii (cei care utilizează aplicaţiile de internet banking, Raiffeisen Online şi mobile banking, Smart Mobile) a depăşit 650.000 la mijlocul anului 2019, cu 23% mai mult faţă de perioada similară a anului trecut. În luna mai, Raiffeisen Bank a lansat noile aplicaţii pentru mobile banking - noul Raiffeisen Smart Mobile şi internet banking - noul Raiffei-sen Online. Cu un design intuitiv şi prietenos, aplicaţiile au afişate toate informaţiile despre conturi într-un singur ecran, posibilitatea de a face o plată online foarte simplu, indiferent de tipul acesteia, dar şi un control mai bun al cardurilor. Logarea şi autorizarea plăţilor este acum 100% online cu aplicaţia Raiffeisen Smart Token. Peste 100.000 de clienţi utilizează deja noile aplicaţii, iar banca va continuă să completeze suita de lansări digitale inovatoare. Raiffeisen Bank lucrează la soluţii de plată cu telefonul, atât pentru Android, cât şi pentru iOS, pe care le va lansa în a doua parte a anului. Raiffeisen Bank oferă clienţilor săi serviciile Smart Mobile şi Raiffeisen Online gratuit, în pachetele de cont curent ZERO Simplu şi ZERO Tot.
Banca este lider pe piaţa cardurilor de credit din România, cu peste 500.000 de carduri active, la 30 iunie 2019.
Raiffeisen Bank are unul dintre cele mai apreciate servicii de private banking de pe piaţa românească şi adminis-trează active de peste 5 miliarde lei pentru 1.400 de clienţi cu averi ridicate, care beneficiază de servicii şi produse de investiţii de la furnizori locali şi internaţionali.
La 30 iunie 2019, Raiffeisen Bank avea 4.867 de angajaţi (5.099 la S1/2018), 375 de agenţii în toată ţara (433 S1/2018), peste 840 de ATM-uri (aproximativ 920 în S1/2018), aproximativ 21.200 de POS-uri (20.000 S1/2018) şi 266 de maşini multifunc-ţionale (200 S1/2018). Din cele 375 de unităţi ale băncii, 32 sunt agenţii care lucrează fără cash.
Raiffeisen Bank are în portofoliu peste 2 milioane de clienţi persoane fizice, aproximativ 92.000 de IMM-uri şi 5.800 de corporaţii.
1. raiffeisen ....camatari si hoti
(mesaj trimis de anonim în data de 13.09.2019, 23:09)
raiffeisen .... penalilor