"Deutsche Bank" AG, cea mai mare bancă din Germania, şi-a redus cu aproape 54% profitul în trimestrul al patrulea din 2010, din cauza cheltuielilor generate de achiziţia "Deutsche Postbank" AG şi "Sal. Oppenheim Group".
Câştigul net al băncii a ajuns la circa 600 de milioane de euro (821 milioane de dolari), de la 1,3 miliarde euro în ultimele trei luni din 2009. Analiştii estimau că "Deutsche Bank" va raporta un profit de 785 milioane de euro.
Profitul înainte de taxe a fost de 700 de milioane de euro în ultimul trimestru din 2010, comparativ cu 756 milioane de euro în anul anterior.
Vânzările nete ale băncii au crescut la 7,4 miliarde euro, de la 5,5 miliarde euro.
În 2010, banca germană a cumpărat creditorul retail "Postbank" şi administratorul de fonduri private "Sal. Oppenheim" ca să-şi reducă dependenţa de sectorul de investment banking. În octombrie anul trecut, "Deutsche Bank" a finalizat cea mai mare vânzare de acţiuni din istoria sa, în urma căreia a obţinut fondurile necesare preluării "Postbank". Această achiziţie i-a crescut de peste două ori numărul clienţilor de pe segmentul de consum, care a ajuns la 24 de milioane, şi i-a adus un plus de 1.100 de sucursale. Majorarea de capital a fost în sumă de 10,2 miliarde euro şi, totodată, a ajutat banca să-şi crească rezervele.