Anul acesta va fi recordul în materie de sume investite în infrastructura rutieră şi feroviară, cu un buget de 8 miliarde de lei din fonduri europene nerambursabile şi contribuţie naţională, a declarat, marţi, la TVR1, ministrul Transporturilor şi Infrastructurii, Cătălin Drulă, relatează Agerpres.
"Mă lămurisem (de ce nu avem autostrăzi în România, n.r.) înainte de a ajunge la minister. De opt de zile mă uit la acest domeniu şi am bine dimensiunea a ceea ce se întâmplă în domeniu. Lipseşte sau a lipsit foarte mult capacitatea instituţională, competenţa, profesionalismul, apoi natura în sine a domeniului. Pentru un om politic nu prea e tentant să construiască pe termen lung. Oamenii nu mai au răbdare. Atunci e tentaţia de a promite marea cu sarea şi de a nu aşeza niciodată lucrurile pe baze solide. E nevoie de reformă, de profesionalism, de eficienţă. Nu toate proiectele care sunt în construcţie se termină în acest an. Totdeauna, e un stoc de proiecte care merge în oglindă. Au fost ani de zile când nu am reuşit să absorbim fonduri europene, dar anul acesta îmi doresc să fie recordul în materie de sume investite în infrastructura rutieră şi feroviară. Vor fi 8 miliarde de lei", a spus Drulă.
Ministrul de resort a menţionat că suma de 8 miliarde de lei este din fonduri europene nerambursabile plus contribuţia naţională şi că actualul Guvern nu se va atinge de aceşti bani pentru a face alte plăţi.
"Banii sunt din fonduri europene nerambursabile plus contribuţia naţională, de 15%. Cel puţin în ultimii ani, niciun Guvern nu s-a atins de finanţarea aceasta, pe fonduri europene. Problema a fost că nu am reuşit să cheltuim banii de acolo. Acest Guvern nu se va atinge de aceşti bani. Şi-a propus investiţii undeva foarte sus în priorităţi. Programul de guvernare are infrastructura în centru. Cele 8 miliarde se vor duce în proiecte pe feroviar şi rutier, proiecte care sunt în construcţie, precum ar fi Piteşti - Sibiu, Lotul 1, podul de la Brăila, Sebeş - Turda, Lotul 5 de la Piteşti - Sibiu, A0 Sud - autostrada de centură a Bucureştiului", a susţinut oficialul.
Acesta a punctat că "greaua moştenire nu vine de acum trei luni sau de acum cinci luni, ci vine, în unele cazuri, de acum opt ani". "Avem Lugoj - Deva, Lotul 2, un proiect strâmb pornit în 2013, blocat de patru ani de zile. Îmi revine minunata sarcină de a-l debloca şi de a-l pune pe roate. Sunt straturi şi straturi de decizii proaste...", a afirmat Cătălin Drulă.
1. fără titlu
(mesaj trimis de costel în data de 27.01.2021, 08:59)
numai minciuni, o tara de mincinosi si hoti.
2. :)
(mesaj trimis de Ban.Cher.Vali în data de 27.01.2021, 11:08)
eu mi-as dori sa nu fie asta anul cu sumele maxim cheltuite pe infrastructura , ci sa fie anul cu maximum de eficienta (calitate si cantitate de infrastructura pentru banii dati).
Ideea nu e sa dam ca lautarii cu banii in masa ...ideea e sa fim eficienti.
3. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 27.01.2021, 21:30)
Pai nu a fost anul 2020 anul cu investitii record in infrastructura?...si au facut mai putini km decat PSD-ul care trebuia sa se incadreze in deficit de 3% si sa si creasca pensii, salarii si alocatii :-). acum se vede cat fura incompetentii "da dreapta"