Dulcinella România, reţea de cofetării şi patiserii cu rădăcini basarabene, intenţionează să ajungă la 100 de locaţii până la sfârşitul anului 2026, dintre care peste 80% vor funcţiona în sistem de francizare sau operare, conform unui comunicat transmis redacţiei. Până la finalul lui 2025, compania vizează inaugurarea a 30 de noi locaţii, astfel încât să atingă pragul de 50 de unităţi.
Sergiu Diaconu, CEO-ul Dulcinella Group, afirmă că strategia companiei se concentrează pe dezvoltarea reţelei prin parteneriate, întrucât focusul principal rămâne producţia. "A venit acel moment din planul nostru de dezvoltare în care trebuie să ajungem să nu mai operăm nicio locaţie, fiindcă suntem producători şi focusul nostru e să producem mai mult şi mai bine. [...] Sunt mulţi antreprenori talentaţi care pot face performanţă, dar fie nu au capital, fie nu vor să rişte construind un business de la zero", afirmă acesta.
Pentru cei interesaţi, există două forme de colaborare: operare şi franciză. În varianta de operare, antreprenorii preiau o locaţie deja funcţională, în baza unei garanţii de 15.000 de euro. Aceştia vor primi un procent din vânzări, din care îşi vor plăti echipa, diferenţa rămânându-le ca profit. Dulcinella asigură echipamentele, spaţiul şi suportul necesar desfăşurării activităţii.
În cazul francizei, antreprenorul plăteşte o taxă de franciză de 10.000 de euro, iar investiţia totală pentru amenajarea unui spaţiu variază între 80.000 şi 120.000 de euro, în funcţie de tipul locaţiei. Se adaugă o redevenţă lunară de 5% şi o taxă de marketing de 1.500 de lei. Francizatul deţine complet afacerea, gestionează echipa, chiria şi încasările, iar Dulcinella oferă sprijin în formă de training şi livrare rapidă de produse.
Un avantaj competitiv al reţelei este reprezentat de reţetele proprii, care acoperă 90% din oferta de produse şi contribuie la un nivel ridicat de fidelitate a clienţilor. Totodată, 90% dintre cumpărători revin lunar, potrivit companiei. Antreprenorii trebuie să respecte marja de pierderi de marfă de 1,2%, similară cu standardele actuale ale Dulcinella, potrivit aceleiaşi surse.
Extinderea reţelei va continua cu deschiderea de locaţii în oraşele din jurul Bucureştiului şi în zona Moldovei, acolo unde infrastructura de producţie şi distribuţie este deja bine dezvoltată. Spaţiile vizate au o suprafaţă de aproximativ 70 mp. Antreprenorii care deţin astfel de spaţii pot aplica pentru preluarea unei francize, dacă trec de procesul de selecţie impus de companie.
Pe lângă extinderea din România, Dulcinella vizează internaţionalizarea francizei în ţările unde deja exportă produse, precum Marea Britanie, Spania şi Bulgaria, şi are în vedere pieţe noi precum Franţa, Italia, Portugalia sau Irlanda.
Opinia Cititorului