Piaţa evenimentelor corporate din România a înregistrat o creştere cu 20% faţă de anul trecut. Companiile care au organizat cel mai des acest tip de activităţi sunt cele din domeniile farmaceutic, agricultură şi IT, relatează Agerpres.
Realizatorii studiului afirmă: "Astăzi, proiectele M.I.C.E, Meetings, Incentives, Conferences and Events, inedite sunt mai bine primite de clienţii corporate, deoarece au realizat că mentalitatea şi aşteptările celor cărora li se adresează s-au schimbat. Aceştia cer de la un eveniment nu doar eficienţă, adică bifarea obiectivelor de marketing sau HR, ci şi transferarea uneia dintre cele mai importante promisiuni ale social media către utilizatorul final: entertainment".
În prezent, companiile cer concepte noi, diferite şi dezvoltate logistic pentru a permite organizarea unor evenimente anuale din ce în ce mai mari, fie că sunt conferinţe de vânzări sau teambuilding-uri.
În ţara noastră destinaţiile cele mai căutate pentru aceste evenimente sunt Bucureşti, Valea Prahovei, Sibiu şi Cluj-Napoca. Acestea sunt completate de destinaţii care urmează harta dezvoltării economice a României , Timişoara şi Iaşi, dar şi Bucovina sau Delta Dunării.
Dacă până acum 10 ani, firmele de pe piaţa românească organizau exclusiv sau în principal evenimente în ţară, în prezent optează din ce în ce mai mult pentru evenimente externe, atât întâlniri de afaceri, cât şi proiecte de tip incentive. Din totalul firmelor care organizează evenimente corporate, 40% sunt firme autohtone, cu capital românesc, în timp ce 60% sunt companii cu acţionariat străin.
Capitalele europene care concurează pentru a găzdui evenimentele corporate sunt Roma, Londra, Paris, Amsterdam şi Berlin.