Directorul pentru afaceri globale al Facebook, Nick Clegg, a anunţat că nu există "absolut nicio dovadă'' că forţe externe, precum Rusia, au folosit reţeaua de socializare online pentru a influenţa votul la referendumul din 2016 privind ieşirea Regatului Unit din Uniunea Europeană.
Clegg a menţionat că Facebook a desfăşurat două analize complete asupra informaţiilor sale înaintea referendumului din iunie 2016 şi nu a descoperit nicio dovadă a vreunei tentative semnificative de influenţare externă a rezultatelor consultării populare.
Opozanţi ai Brexitului au pus sub semnul întrebării un eventual rol jucat de Kremlin în respectivul referendum, prin promovarea unor articole online pe teme precum imigraţia, în încercare de a influenţa opinia electoratului. Londra a precizat că nu a găsit nicio probă că Rusia ar fi interferat în acesta vot, iar Moscova a dezminţit constant o eventuală încercare în acest sens.
Nick Clegg, vicepremier britanic în perioada 2010-2015 şi un militant activ pentru rămânerea ţării sale în Uniunea Europeană, a declarat pentru BBC că originile euroscepticismului britanic existau cu mult înaintea lansării Facebook şi că timp de câţiva ani euroscepticismul a fost promovat chiar de media tradiţionale.
În afară de Rusia, firma de consultanţă Cambridge Analytica a intrat în atenţia opiniei publice pentru rolul său în referendumul din 2016 privind Brexitul, după ce a obţinut date despre milioane de utilizatori Facebook fără permisiunea acestora. Firma a fost angajată de Donald Trump pentru campania sa dinaintea alegerilor prezidenţiale din SUA, din toamna lui 2016.